تیزهوشان ششم به هفتمتیزهوشان نهم به دهم

وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان l (+لیست وسایل ممنوعه)

آزمون تیزهوشان هر سال در انتهای دو پایه‌ی تحصیلی ششم و نهم به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پایه‌ی ششم و نهم که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند باید اقدامات لازم را برای حضور در جلسه‌ی آزمون انجام دهند، تا روز برگزاری آزمون با مشکلی روبه رو نشوند.

وسایل لازم برای آزمون تیزهوشان
وسایل لازم برای آزمون تیزهوشان

تنها معیار برای ورود دانش‌آموزان به مدارس استعدادهای درخشان کسب تراز لازم در آزمون تیزهوشان است، بنابراین داوطلبان باید برای آزمون آمادگی کامل داشته باشند تا این فرصت را از دست ندهند. توصیه می شود، برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر، تراز قبولی مدارس تیزهوشان نهم به دهم را به دقت بررسی کنید. دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون نیازمند وسایلی هستند که مهم‌ترین ‌آن‌ها شامل کارت ورود به جلسه، مداد، پاک کن، شناسنامه، تجهیزات بهداشتی و … است.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون تیزهوشان

بر اساس دستورالعمل آزمون‌‌های ورودی دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی 03-1402، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 1402/01/15 تا روز جمعه 1402/01/25 از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. 

آزمون ورودی پایه هفتم، رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1402/04/01 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 1402/04/02 برگزار می‌شود.

وسایل مورد نیاز برای شرکت در آزمون تیزهوشان

مدارس تیزهوشان در دو مقطع متوسطه‌ی دوره‌ی اول و دوم، دانش‌آموز می‌پذیرند. مدارس تیزهوشان دارای امکانات آموزشی و رفاهی بیشتری نسبت به مدارس عادی هستند، به همین دلیل این مدارس طرفداران زیادی میان دانش‌آموزان و اولیا آن‌ها دارند. دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نیازمند ابزاری هستند، تا فرایند شرکت در آزمون برای آن‌ها تسهیل شود.

داوطلبان باید وسایل مورد نیاز برای آزمون تیزهوشان را پیش از برگزاری آزمون آماده کنند تا با تمرکز کامل به آزمون بپردازند. وسایل مورد نیاز آزمون ابزاری هستند که داوطلبان برای پاسخگویی به سوالات لازم دارند. در ادامه ضروری‌ترین وسایل مورد نیاز برای حضور در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را بیان کرده‌ایم.

🟣 کارت ورود به جلسه: کارت ورود به جلسه‌ی آزمون از مهم‌ترین مدارک مورد نیازی است که داوطلب باید به همراه داشته باشد. دانش‌آموزان باید برای دریافت کارت ورود به آزمون در زمان معین به سامانه‌ی ثبت‌نام آزمون سمپاد به آدرس my.medu.ir مراجعه کرده و در صورت مورد تایید بودن مشخصات، نسبت به پرینت کارت اقدام کنند. دقت کنید داوطلبان در روز برگزاری آزمون استعدادهای درخشان باید کارت ورود به جلسه‌ی آزمون و شناسنامه‌ی خود را به همراه داشته باشند، زیرا مسئول مربوطه در حوزه‌ی امتحانی باید مدارک را با هم مطابقت دهد. کارت ورود به جلسه‌ی آزمون نشان‌دهنده‌ی هویت دانش‌آموز و مجوز ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان است.

🟣 تجهیزات بهداشتی: با گسترش پی در پی موج‌های مختلف بیماری کرونا، به همراه داشتن ماسک سه لایه و الکل الزامی است، بنابراین داوطلبان باید نسبت به داشتن ماسک و به خصوص مواد ضدعفونی کننده، توجه نشان دهند.

🟣 خوراکی‌های شیرین: مدت آزمون کم نیست و ممکن است پس از مدتی بازدهی مغز داوطلبان کاهش یابد. این مشکل با مصرف خوراکی‌های شیرین، برطرف خواهد شد. دقت کنید که دانش‌آموزان باید خوراکی‌هایی به همراه داشته باشند که باز و بسته کردن آن‌ها سر و صدای زیادی نداشته باشد.

🟣 ابزار نوشتاری: از مهم‌ترین و ضروری‌ترین تجهیزات برای داوطلبان جهت انتخاب گزینه‌‌های مورد نظرشان در پاسخنامه‌ی آزمون، مداد، تراش و پاک‌کن است. برخی لوازم دیگر مانند خط کش، گونیا، نقاله و … نیز برای حل سوالات ریاضی به کار می‌آیند. توصیه می‌‌شود که دست‌کم دو مداد و پاک کن به همراه داشته باشید تا نیازی به قرض گرفتن در جلسه‌ی آزمون از داوطلب دیگر نباشد.

🟣 سنجاق: از سنجاق برای الصاق کارت ورود به جلسه به مقنعه یا لباس استفاده می‌شود. به همراه داشتن یک سنجاق اضافه در صورت خرابی یا گم شدن سنجاق قبلی لازم است.

وسایل ممنوع در جلسه‌ آزمون تیزهوشان

وسایل ممنوع در آزمون تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در دفترچه‌ی آزمون و کارت ورود به جلسه‌ی آزمون نوشته شده است. در صورت به همراه داشتن وسایل ممنوع از ورود داوطلب به جلسه‌ی آزمون جلوگیری خواهد شد. به همراه داشتن وسایل زیر در آزمون تیزهوشان ممنوع است:

  •  موبایل
  • هندزفری و هدفون
  • کلیه‌ی وسایل ارتباطی
  • کتاب یا جزوه
  • ساعت هوشمند
  • نوشیدنی‌های نامتعارف
  • اسپری و دارو
  • جامدادی یا کیف
وسايل ممنوع سر جلسه آزمون تيزهوشان
وسایل ممنوع سر جلسه آزمون تیزهوشان

توصیه‌های مهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان

تنها راه ورود به مدارس استعداد درخشان برای داوطلبان علاقمند به ادامه‌ی تحصیل در این مدارس، شرکت در آزمون هماهنگ کشوری تیزهوشان است که برای ورود از پایه‌ی ششم به هفتم و نهم به دهم برگزار می‌شود. دانش آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان، مانند هر آزمون دیگری باید نکات و توصیه‌هایی را رعایت کنند. در ادامه نکاتی در این خصوص ذکر شده است:

✔️ داوطلب باید شب قبل از آزمون شام سبک میل کند و خواب کافی داشته باشد تا سر جلسه‌ی آزمون خوب‌آلوده نباشد.

✔️ داوطلبان باید سعی کنند روز قبل از آزمون وسایل مورد نیاز جلسه را فراهم کرده و با آمادگی کامل و حداقل نیم ساعت قبل از زمان برگزاری آزمون، در حوزه‌ی امتحانی حاضر شوند.

✔️ به همراه داشتن وسایل مورد نیاز آزمون تیزهوشان که شامل مداد، پاک کن، تراش و … است، به داوطلب کمک می‌کند تا در صورت افتادن یا گم شدن این تجهیزات دچار سردرگمی و اضطراب نشود.

✔️ داوطلبان باید با آرامش و تمرکز در امتحان تیزهوشان حاضر شوند. آن‌ها می‌توانند جملات مثبتی را در ذهن خود تکرار کنند، برای مثال: «من تمام تلاشم را برای موفقیت در این آزمون بکار گرفته‌ام و با توکل به خدا سوالات را به درستی پاسخ خواهم داد.» اگر داوطلب در جلسه‌ی آزمون دچار اضطراب شد، بهتر است چند نفس عمیق بکشد تا آرامش خود را بازیابد.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

بیشتر بخوانید:

✔️در ابتدا که برگه‌ی سوالات را دریافت کردید، نگاهی گذرا به تمام سوالات بیندازید تا برای پاسخ دادن به سوالات زمان‌بندی کنید و نکاتی که در ابتدا به خاطر دارید کنار سوال مربوطه یادداشت کنید.

✔️برای پاسخگویی به سوالات آزمون تیزهوشان برنامه‌ریزی کنید. ابتدا به سوالات ساده، کمی مشکل و سوالات زمان‌بر پاسخ دهید، تا زمان خود را بر سر سوالات دشوار هدر ندهید.

✔️در سوالات تستی آزمون تیزهوشان ابتدا گزینه‌های غلط را کنار گذاشته و در صورت اطمینان از پاسخ نهایی در پاسخنامه علامت بزنید.

✔️در سوالات تشریحی آزمون تیزهوشان، ابتدا باید سوال را درک کرده و نکات لازم را با دقت یادداشت کنید. پس از حل سوال در چرک‌نویس در پاسخنامه پاک نویس کنید.

✔️در نهایت پس از اتمام پاسخگویی به سوالات، ده دقیقه پایانی آزمون را به مرور پاسخ‌های خود بپردازید.

✔️زمانی که نتیجه‌ی آزمون از طریق سامانه‌ی سمپاد منتشر شد، با جزئیات بررسی کنید تا اشکالات خود را متوجه شوید.

نتیجه گیری

داوطلبان پایه‌ی ششم و نهم برای شرکت در آزمون تیزهوشان باید وسایلی به همراه داشته باشند تا بتوانند به حوزه امتحانی وارد شوند. این تجهیزات مهم و ضروری شامل کارت ورود به جلسه، مداد، پاک کن، تراش و … می‌شود. توصیه می‌‌شود از هر کدام از این وسایل دو عدد به همراه داشته باشید تا درصورت گم شدن یک از آن‌ها دچار اضطراب نشوید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، روی هر کدام کلیک کنید.
ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم راه های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس سمپاد نهم به دهم بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم
تیزهوشان نهم به دهم وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان
سایت تیزهوشان نهم به دهم کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ورود به مدارس تیزهوشان پایه دهم سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان نهم به دهم
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شهریه مدارس تیزهوشان تیزهوشان دهم
نمونه برگ ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس پسرانه تیزهوشان نهم به دهم تهران
پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس تیزهوشان دخترانه نهم به دهم تهران
ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات متداول

وسایل مورد نیاز برای شرکت در آزمون تیزهوشان کدام است؟

به همراه داشتن وسایلی مانند مداد، کارت ورود به جلسه، پاک کن، تراش و ... برای شرکت در آزمون تیزهوشان ضروری است.

کارت ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان را از کجا دریافت کنم؟

برای دریافت کارت ورود به جلسه‌ی آزمون تیزهوشان باید به سامانه‌ی medu.ir مراجعه کنید.

چه وسایلی را نمی‌توان در آزمون تیزهوشان به همراه داشت؟

وسایل ممنوع در آزمون تیزهوشان که توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان اعلام شده است شامل گوشی همراه، هر گونه وسایل ارتباطی و ساعت هوشمند است.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. جمع امتیاز 12

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. سلام خسته نباشید
    می خواستم بدونم در ازمون تیزهوشان داشتم فرم مدرسه اجباری هست؟

    1. سلام دوست عزیز، در مقررات به فرم مدرسه اشاره نشده است، اما معمولاً ذکر می‌شود که بهتر است در آزمون‌ها دانش‌آموزان دختر از مانتو، شلوار و مقنعه استفاده کنند و دانش آموزان پسر پیراهن و شلوار به تن کنند.

    1. سلام دوست عزیز، کرنومتر ساده اشکالی نداره معمولاً اما هنگام ورود اون رو نشون بدید و اجازه بگیرید.

    1. سلام دوست عزیز، استفاده از ساعت هوشمند ممنوع است، ولی اگر فقط ساعت شما دیجیتالی باشد، ایرادی ندارد. با این حال هنگام ورود به محل آزمون از مسئولین مربوطه هم سوال بفرمایید.

    1. سلام دوست عزیز، در آزمون‌های رسمی معمولاً اجازۀ بردن هیچ برگه‌ای به داخل داده نمی‌شود. برای محاسبات و چرک‌نویس از حاشیه‌ی داخل دفترچه‌ی سؤال استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا