روش مطالعه دروس کنکورکنکورکنکور تجربی

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور تجربی 1401

نتایج کنکور 1401 مردادماه اعلام و مشخص شد فرناز حسن‌ زاده، دانش‌آموز اهل شهر یاسوج در استان کهکیلویه و بویراحمد، رتبه‎‌ی اول کنکور تجربی را کسب کرده است. در این مقاله مجموعه‌ی اطلاعاتی شامل کارنامه، درصدها، نحوه‌ی مطالعه‌ و توصیه‌های نفر اول کنکور تجربی 1401 ارائه شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌سازی از نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز تلاش‌های دانش‌آموزان شاخص و همچنین فهم فرآیندی که منجر به این موفقیت شده است، به دانش‌آموزان دیگر کمک می‌کند تا با انگیزه‌ی بیشتر و خطای کمتری به مسیر خود ادامه بدهند.

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور تجربی 1401
نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور تجربی 1401

روش مطالعه‌ رتبه 1 کنکور تجربی 1401

فرناز حسن زاده در  مصاحبه‌هایی که پس از اعلام نتایج کنکور با رسانه‌های مختلف، ازجمله خبرگزاری ایسنا داشته، اعلام کرده که هر روز بین ۹ تا ۱۲ ساعت مطالعه می‌کرده است. این رتبه‌ی برتر کنکور از تابستانی که وارد پایه‌ی دهم شده است، درس خواندن برای کنکور را آغاز و از کتاب‌های کمک درسی برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده است.

رتبه‌ یک کنکور تجربی 1401 که در مدرسه‌ی هیئت امنایی دخترانه‌ی استعدادهای درخشان فرزانگان یاسوج تحصیل کرده، در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که معلم خصوصی نداشته است. اما در دوره‌های تست‌زنی و کلاس فیزیک موسسات آموزشی کنکوری شرکت کرده است. در ادامه مهم‌ترین نکات و توصیه‌های این نمونه‌ی موفق در عرصه‌ی کنکور گردآوری و ارائه شده است:

اهمیت شرکت در آزمون‌های آزمایشی

رتبه یک کنکور تجربی 1401 که در چهار آزمون آزمایشی پیش از کنکور رتبه‌ی یک کشوری را کسب کرده بود، می‌گوید: «حدس می‌زدم که رتبه‌ی یک کنکور تجربی کشور را کسب کنم.» این دانش‌آموز ممتاز می‌گوید به دلیل شرکت در آزمون‌های آزمایشی متعدد؛ پیش از کنکور راحت بوده و بدون استرس در جلسه‌ی کنکور حاضر شده است.

این دانش‌آموز ممتاز که در طول مطالعه برای شرکت در کنکور در آزمون‌های موسساتی مانند قلمچی، ماز، زیستاز و آزمون‌های جامع‌ سنجش شرکت کرده است، می‌گوید علاوه بر آزمون‌های متعدد، از کتاب‌های تست و کمک‌ درسی اغلب نشرهای کنکوری بهره برده است.

حسن زاده در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا خانواده برای کسب رتبه‌ی برتر به وی فشار می‌آوردند یا خیر، گفت: «خانواده‌ام اصراری نداشتند که حتما در کنکور رتبه‌ی برتر کسب کنم، اما تشویق می‌کردند که رتبه خوبی کسب کنم. اگر در کنکور قبول نمی‌شدم، خودم ناامید نمی‌شدم. خانواده‌ام نیز برای شرکت در کنکور سال آینده از من حمایت می‌کردند.»

بیشتر بخوانید: راه ‌های کاهش اضطراب امتحان در دانش ‌آموزان

فرناز حسن‌ زاده، نفر اول کنکور تجربی 1401
فرناز حسن‌ زاده، نفر اول کنکور تجربی 1401

روش مطالعه زیست رتبه اول کنکور تجربی

فرناز حسن زاده هنگامی که در پایه‌ی یازدهم مشغول به تحصیل بوده است، در مصاحبه‌ای به تشریح نحوه‌ی مطالعه‌ی درس زیست‌شناسی خود پرداخته است. او در این مصاحبه بیان کرده است که برای تسلط بر درس زیست باید ارتباط میان تصاویر و مطالب را به روشنی درک کرد. رتبه‌ی اول کنکور تجربی، برای به خاطر سپردن تصاویر، آن‌ها را نقاشی می‌کرده است.

این رتبه‌ی برتر کنکور 1401 از اهمیت تست‌زنی برای تسلط بر دروسی مانند زیست‌شناسی سخن گفته و تأکید کرده بود بعد از حل تست‌ها، لازم است که هر کدام از تست‌ها را تک‌‌‌ تک بررسی و تحلیل کنیم. حسن زاده همچنین گفته بود با یادداشت کردن نکات تستی در حاشیه‌ی کتاب‌های درسی، می‌توان سطح یادگیری را افزایش داد.

اگر قصد شرکت در کنکور رشته‌ی تجربی را دارید در این مقالات می‌توانید با روش مطالعه‌ی صحیح برخی از دروس اختصاصی این رشته آشنا شوید: روش مطالعه درس زیست شناسی (زیست یک، دو، سه)، روش مطالعه درس شیمی و روش مطالعه درس ریاضی.

اهمیت برنامه‌ریزی، نظم و ایمان

رتبه یک کنکور تجربی 1401 در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که موفقیت خود را پس از لطف خدا، مدیون پدر و مادرش می‌داند. فرناز حسن زاده رمز موفقیت خود را برنامه‌ریزی، تلاش، نظم در اجرای برنامه‌ها و ایمان دانسته است.

این رتبه‌ی برتر کنکور اعلام کرده که برای آموزش و یادگیری، کتاب‌های کمک درسی کافی است، اما چیزی که برای دانش‌آموزان پشت کنکور مشکل ایجاد می‌کند هزینه بالای این کتاب‌ها است. اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌ی برتر در کنکور هستید، بد نیست با اپلیکیشن صددرصد رایگان هم‌درس آشنا شوید. این اپلیکیشن بدون پرداخت هزینه‌ای، ده‌ها هزار سوال سطح‌بندی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. رفع اشکال هوشمند، پاسخنامه‌ی تشریحی، دفتر برنامه‌ریزی و لیگ‌های رقابتی از دیگر امکانات این اپلیکیشن رایگان هستند.

دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

مدیریت زمان از نظر رتبه 1 کنکور تجربی

رتبه یک کنکور تجربی 1401 به داوطلبان کنکور سال آینده توصیه کرده است که با برنامه‌ای منظم به پیش بروند. کاری به حواشی و نظر سایرین نداشته باشند، آرامش خود را حفظ کنند و تلاش خود را به کار بگیرند تا به یاری خداوند به موفقیت برسند.

فرناز حسن زاده در اهمیت مدیریت زمان، خطاب به داوطلبان کنکور در سال‌های آتی گفته است: «به دوستانم پیشنهاد می‌کنم از فرصت‌هایی که در زندگی در اختیار دارند، بهترین استفاده را بکنند. شاید فکر کنیم که فقط می‌توانیم یک کار را انجام بدهیم. درصورتی‌که توانمندتر از این‌ها هستیم. می‌توانیم در کارهای متعدد موفق باشیم. اگر تا الان برنامه‌ریزی نکردند، همین الان برگه‌ای بردارند و برای کارهای روزانه‌ی خود برنامه‌ریزی کنند و به اجرای آن پایبند باشند. فردایی وجود ندارد. هر کاری را باید از همین امروز شروع کنیم.»

بیشتر بخوانید: 11 راهکار برای مدیریت زمان در کنکور + (مدیریت زمان در تست زنی)

کارنامه رتبه اول کنکور تجربی 1401

اگر به درصدهای کسب شده توسط فرناز حسن زاده در کنکور 1401 که در جدول ذیل ثبت شده است دقت کنید، متوجه خواهید شد که گاهی سوالات برخی از دروس در آزمون کنکور به قدری دشوار طرح می‌شوند، که حتی نفر اول این رقابت هم درصدی بالاتر از 85.8 به دست نمی‌آورد. توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که دانش‌آموزان پرتلاشی که خود را برای کسب رتبه‌های خوب در کنکور آماده می‌کنند، هنگام مواجهه با سوالات بسیار سخت یک درس خاص در کنکور، دچار اضطراب شدید شده و درنهایت مدیریت زمان را به کلی از دست می‌دهند.

زبان و ادبیات فارسی عربی معارف زبان خارجی زمین‌شناسی ریاضیات زیست فیزیک شیمی
94.7 100 100 89.4 93.4 95.6 86.7 95.6 85.8

بالاترین درصد فرناز حسن زاده در دروس اختصاصی به ریاضیات و فیزیک تعلق دارد. او در این دروس امتیاز 95.6 درصد را کسب کرده است. وی همچنین درس مهم و دارای ضریب بالای زیست را 86.7 درصد زده و درصد شیمی او 85.8 بوده است. پس از این موارد، یکی از بالاترین درصدهای حسن زاده در درس زمین‌شناسی است که  93.4 درصد از سوالات را به درستی پاسخ داده است.

رتبه‌ 1 کنکور تجربی در دروس عمومی در دو درس عربی و دینی درصد 100 را ثبت کرده است و به 89.4 درصد سوالات زبان خارجی و 94.7 درصد از سوالات درس ادبیات فارسی به درستی پاسخ داده است.

همچنین بخوانید: نمونه کارنامه قبولی کنکور تجربی

نتیجه‌گیری

بهره‌گیری از تجربیات شخصی که پیش از شما مراحلی که اکنون درگیر آن هستید را از سر گذرانده باشد، می‌تواند نقش مثبتی در روند پیشرفت شما داشته باشد. داشتن یک الگوی مثبت به ما الهام می‌دهد که چگونه به کار ادامه دهیم. وقتی انگیزه‌ی شما پایین آمده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به مبارزات و موفقیت‌های افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند به شما الهام می‌بخشد که سخت تلاش کنید، همانطور که آن‌ها برای رسیدن به نردبان موفقیت تلاش کردند.

در این مقاله تجربیات و توصیه‌های فرناز حسن زاده، رتبه‌ی اول کنکور تجربی 1401، به اختصار بیان شد تا دانش‌آموزان کنکوری ضمن بررسی این نکات، با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌های برتر کنکور سراسری چگونه از روش‌های مطالعه‌ی مؤثر برای موفقیت استفاده کرده‌اند، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای نفر اول کنکور ریاضی 1401، نفر اول کنکور انسانی 1401، نفر اول کنکور هنر 1401، رتبه یک کنکور تجربی 1400، رتبه یک کنکور انسانی 1400، نفر اول کنکور ریاضی 1400 و نفر اول کنکور هنر 1400 نیز آگاه شوید.


سوالات متداول

درصدهای نفر اول کنکور تجربی 1401 در دروس مختلف چند بوده است؟

درصدهای فرناز حسن زاده، رتبه 1 کنکور تجربی 1401 بدین قرار است: زبان و ادبیات فارسی 94/7% - عربی 100 % - معارف 100 % - زبان خارجه 89/4% - زمین شناسی 93/4% - ریاضیات 95/6% - زیست 86/7% - فیزیک 95/6% - شیمی 85/8%

رتبه 1 کنکور تجربی 1401 مطالعه برای کنکور را از چه پایه‌ای آغاز کرده است؟

فرناز حسن زاده، رتبه‌ی اول کنکور 1401 در رشته‌ی تجربی، مطالعه برای کنکور را از تابستان پیش از آغاز پایه‌ی دهم با 9 ساعت مطالعه آغاز کرده و در نهایت ساعت مطالعه‌ی خود را به 12 ساعت رسانده است.

رتبه 1 کنکور تجربی 1401 در چه مدرسه ای درس خوانده است؟

رتبه اول کنکور تجربی در سال 1401، در مدرسه‌ی هیئت امنایی دخترانه‌ی استعدادهای درخشان فرزانگان یاسوج تحصیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.3 / 5. جمع امتیاز 11

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا