آموزش و تحصیل فرزندانمدیریت کلاس و مدرسه

چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟

نرم‌افزار مدیریت مدرسه مجموعه‌ای از ابزارها است که به مدیران و کادر آموزشی مدرسه این امکان را می دهد تا برای مدیریت مدرسه و دانش آموزان با چالش و مشکلی مواجه نشوند . این نرم افزار مبتنی بر وب  است که دانش آموزان، والدین و معلمان را با مؤسسه مرتبط می کند. نرم افزار مدیریت مدرسه شامل چندین ویژگی است که سبب ایجاد ارتباط آسان و سریع با والدین خواهد شد و اما چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟ مزایای سامانه مدیریت مدرسه برای اولیا چیست؟

چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟
چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟

مزایای سیستم مدیریت مدرسه برای والدین

در دنیای پرمشغله امروزی، فناوری کلید ایجاد ارتباطات است. هیچ جا حیاتی تر از عرصه آموزش نیست. یک سیستم مدیریت مدرسه علاوه بر مزایایی که برای معلمان و کادر آموزی مدرسه دارد و به تسریع فعالیت های آموزشی کمک می کند، امکانات زیادی را برای اولیای دانش آموزان نیز ارائه داده است. امروزه والدین ترجیح می دهند، اطلاعات را به شیوه غیرحضوری و آنلاین دریافت کنند.

والدین نقش مهمی در تربیت فرزند خود دارند و پیوسته درگیر آن هستند. لازم است آنها را در مورد پیشرفت فرزندشان آگاه کنید. قبلا مدارس مجبور بودند جلسات اولیا و مربیان برگزار کنند تا والدین را در مورد عملکرد تحصیلی فرزندان خود به روز نگه دارند. جلسات اولیا و مربیان وقت گیر بود و بسیاری از والدین به دلیل مسائل خانوادگی، برنامه کاری و …برای شرکت در جلسات با مشکل مواجه بودند.

در عین حال، با استفاده از نرم افزار مدیریت مدرسه ، اطلاع رسانی والدین ساده تر و راحت تر می شود. سیستم‌های مدیریت مدرسه می‌توانند والدین را از طریق برنامه‌های تلفن همراه، سرویس‌های پیامک و غیره در مورد فرزندانشان مطلع کنند.

بیشتر بخوانید: سامانه آموزش آنلاین چگونه به مدارس و دانش آموزان کمک میکند؟

چگونه یک سیستم مدیریت مدرسه به والدین کمک می کند؟

دریافت گزارش روزانه از عملکرد دانش آموز

والدین برای آگاهی از عملکرد فرزندشان مجبور نیستند منتظر جلسات اولیا مربیان باشند. آنها می توانند با مراجعه به حساب کاربری خود در نرم افزار مدیریت مدرسه، اطلاعات لازم در رابطه با نمرات، کارنامه، وضعیت حضور و غیاب و … را دریافت کنند. سامانه مدیریت مدرسه تراز TARAZ.ORG، امکانی را فراهم نموده که والدین می توانند به صورت روزانه از عملکرد دانش آموز خود آگاهی یابند و گزارش های لازم در رابطه با نمرات و حضور و غیاب آنها را دریافت کنند.

پیگیری حضور و غیاب دانش آموز

آگاهی از وضعیت حضور و غیاب دانش آموز، بهترین راهی است که والدین می توانند از نظم و انضباط فرزندان خود مطمئن شوند. در صورتیکه دانش آموز در کلاس حضور نداشته باشد یا با تاخیر وارد کلاس شده باشد، از طریق نرم افزار مدیریت مدرسه به والدین اطلاع رسانی می شود. همچنین والدین می توانند از وضعیت حضور و غیاب و تاخیر دانش آموز آگاهی یابند.

مشاهده نمرات و کارنامه

والدین برای دریافت کارنامه و نمرات دانش آموز مجبور نیستند به مدرسه مراجعه کنند. آنها می توانند به صورت آنلاین و تنها با چند کلیک ساده گزارش های مربوط به نمرات و کارنامه دانش آموز را دریافت کنند.

آگاهی از تکالیف دانش آموزان

فراموشی دانش آموزان برای انجام تکالیف تعیین شده، تاحدودی رایج است. با کمک نرم افزار مدیریت مدرسه، والدین می توانند تکالیف فرزند خود را پیگیری کنند. همچنین نمرات و گزارش های مربوط به تکالیف را به صورت آنلاین دریافت کنند و از وضعیت تحصیلی دانش آموز خود آگاهی یابند.

برقرای ارتباط با معلمان

والدین برای آگاهی از وضعیت تحصیلی فرزند خود و همچنین شناخت نقاط ضعف و قوت آنها باید با معلمان ارتباط برقرار کنند. مراجعه حضوری به مدرسه و صحت با هریک از معلمان به زمان زیادی نیاز دارد و برخی از والدین به دلیل مشغله های کاری، شرایط مراجعه به مدرسه را ندارند. با استفاده از پلتفرم مدیریت مدرسه، والدین می توانند دید روشنی از نمرات و نقاط ضعف دانش آموز خود بدست آورند و در راستای پیشرفت و بهبود نقاط ضعف به آنها کمک کنند.


بیشتر والدین امروزی مایلند با معلمان همکاری کنند تا اطمینان حاصل کنند که فرزندشان بهترین آموزش را دریافت می کند. آنها منتظر گزارش های منظم از پیشرفت فرزندشان هستند و انتظار دارند نظرات آنها شنیده شود. هدف معلمان نیز رابطه مشابه با والدین است.

برای اکثریت کودکان، مهم ترین افراد در زندگی آنها والدین و معلمان آنها هستند. اینها افرادی هستند که بیشتر وقت خود را با آنها می گذرانند و بر فعالیت های روزمره آنها تأثیر می گذارند و آنها را در مدرسه راهنمایی می کنند. ترکیب کاملی از مشارکت معلم و والدین در آموزش دانش آموزان، یکی از بزرگترین عوامل موفقیت آنهاست. استفاده از نرم افزار مدیریت مدرسه به بهبود برقراری ارتباط موثر والدین و معلمان کمک بسیاری خواهد کرد.

سوالات متداول

مزایای یک سیستم مدیریت مدرسه برای والدین چیست؟

دریافت گزارش روزانه از عملکرد دانش آموز، بررسی نمرات، کارنامه، لیست حضور و غیاب و تاخیر دانش آموز به صورت آنلاین و … .

سیستم مدیریت مدرسه چگونه به بهبود برقراری ارتباط موثر والدین با مدرسه کمک می کند؟

والدین با استفاده از سیستم مدیریت مدرسه و ورود به حساب کاربری خود می توانند به صورت آنلاین گزارش های لازم را دریافت کنند یا با معلمان ارتباط برقرار نمایند.

والدین چگونه می توانند به پیشرفت فرزند خود کمک کنند؟

والدین با دریافت گزارش های روزانه و شناخت نقاط قوت و ضعف فرزند خود می توانند در راستای بهبود نقاط ضعف دانش آموز به او کمک کنند.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا