مدیریت کلاس و مدرسه

10 مهارتی که معلمان مدرن به آن نیاز دارند

مهم ترین مهارت های مدرن آموزشی که مربیان به آن نیاز دارند چیست؟ ماهیت این سؤال باید در طول زمان تغییر کند، همانطور که خود آموزش تغییر می کند. یکی از بزرگترین چالش‌ های معلمان قرن بیست و یکم، نقش فناوری در کلاس درس است. باتوجه به تاثیر فناوری در زندگی، برای معلمان مهم است که دانش آموزان را در مورد بهترین روش ها برای استفاده از منابع دیجیتال در وب و از طریق دستگاه های جدید آموزش دهند.

با این حال، تلفن های هوشمند، اینترنت و برنامه های بی شمار نیز می توانند حواس پرتی قابل توجهی را در کلاس ایجاد کنند و توجه دانش آموزان را تقسیم کنند. آموزش استفاده بهینه و مناسب از فناوری به دانش آموزان یکی از دشوارترین بخش های معلم بودن امروز است.

در ادامه، لیستی از 10 مهارت برتر مورد نیاز برای یک معلم موفق آورده شده است. باما همراه باشید.

10 مهارتی که معلمان مدرن به آن نیاز دارند
10 مهارتی که معلمان مدرن به آن نیاز دارند

10 مهارتی که معلمان مدرن نیاز دارند

تدریس و آموزش می تواند یک انتخاب شغلی رضایت بخش و در عین حال، چالش برانگیز باشد. برای موثر بودن در کار، به مهارت‌های متنوعی همراه با دانش و تجربه نیاز دارید. برای اینکه یک معلم مدرن باشید، باید یکسری از مهارت ها را در خود تقویت کنید. ما فقط در مورد صبر صحبت نمی کنیم، حتی اگر این، مهارت شماره یک در لیست ما باشد. ما در مورد توانایی سازگاری با فناوری جدید در بحبوحه این عصر رسانه های اجتماعی صحبت می کنیم.

برای استخدام معلمان چند شرط اساسی مورد نیاز است که می توان به مدرک دانشگاهی، تجربه کار با کودکان و صبر اشاره کرد. معلمان برای اینکه معلمی کارآمد باشند به انواع مهارت های توسعه حرفه ای همراه با دانش در مورد موضوع و تجربه خود نیاز دارند. معلمان مدرن باید نه تنها در مهارت های اساسی بلکه در مجموعه مهارت های جدید نیز شایستگی داشته باشند.

درباره 10 مهارت مهمی که معلمان امروز به آنها نیاز دارند بیشتر بیاموزید. هر یک از اینها می تواند به مربیان در هر مقطعی کمک کند تا بهتر تدریس کنند.

بیشتر بخوانید: 

مدیریت زمان

معلم بودن نیاز به مهارت های عالی مدیریت زمان دارد . معلمان نه تنها لازم است قبل از حضور دانش آموزان خود در محل کار حاضر شوند، بلکه باید بعد از کلاس زمانی را برای مرور و نمره دادن به تکالیف و برنامه ریزی دروس خود اختصاص دهند.

با توجه به اینکه معلمان مجبورند مطالب بیشتری را پوشش دهند و مسئولیت بیشتری را بر عهده بگیرند، استفاده موثر از هر دقیقه بسیار مهم است. برنامه‌ ریزی برای استراحت و همچنین درس‌ ها می‌تواند به کلاس‌ های درس کمک کند تا به طور مداوم طبق برنامه بمانند.

انطباق پذیری

توانایی تطبیق، مهارتی است که هر معلمی باید داشته باشد، خواه یک معلم مدرن باشد یا نه. معلمان باید بتوانند خود را با نحوه یادگیری دانش آموزان، رفتار کلاس درس، برنامه های درسی خود و غیره سازگار کنند. لازم است معلمان مدرن باید برای انطباق با محیط آموزشی در حال تغییر، زیرک باشند. این مهارت برای همگام شدن با سبک های جدید یادگیری نیز حیاتی است.

یادگیری مداوم

تدریس، یک فرآیند یادگیری مادام العمر است. جهان همراه با برنامه درسی و فناوری آموزشی همیشه در حال تغییر است و لازم است معلمان با شیوه های جدید تدریس آشنایی داشته باشند. معلمی که مدام درحال یادگیری است و اطلاعات خود را به‌روز می کند، همیشه یک معلم مؤثر و موفق خواهد بود.

خلاقیت

معلمان به خلاقیت و مهارت هایی نیاز دارند، که بتوانند دانش آموزان را در کلاس درس علاقه مند و درگیر نگه دارند. شما باید راه های مختلفی برای افزایش علاقه و توجه کلاس پیدا کنید. معلمان باید خلاق باشند و به راه های منحصر به فردی فکر کنند تا دانش آموزان خود را درگیر یادگیری نگه دارند.

بیشتر بخوانید: 6 نکته برای درگیر نگه داشتن دانش آموزان در کلاس
یک مربی مدرن باید بتواند در یک تیم همکاری کند و به خوبی کار کند. در طول دهه گذشته، این مهارت مهم به سرعت در مدارس رشد کرده است. زمانی که بتوانید ایده ها و دانش خود را با دیگران به اشتراک بگذارید، یادگیری مؤثرتر تلقی می شود. به اشتراک گذاشتن تخصص و تجربه، و برقراری ارتباط و یادگیری از دیگران بخش مهمی از فرآیند یادگیری و آموزش است.

10 مهارتی که معلمان مدرن نیاز دارند

آشنایی با فناوری جدید

ما در عصر دیجیتال هستیم. تنها در پنج سال گذشته ما شاهد پیشرفت های عظیمی در فناوری آموزشی بوده ایم و همچنان شاهد رشد سریع آن خواهیم بود. نه تنها ضروری است که معلمان با آخرین فناوری همراه باشند، بلکه باید بدانند که کدام ابزار دیجیتال برای دانش آموزان و کلاس مناسب است.

به طورکلی، معلمان مدرن باید خود را با محیط آموزشی در حال تغییر و فناوری های جدید وفق دهند. این مهارت برای همگام شدن با سبک های جدید یادگیری نیز حیاتی است.

بیشتر بخوانید: 15 راهکار جهت افزایش اثر بخشی کلاس مجازی

 کارِ تیمی

10 مهارتی که معلمان مدرن نیاز دارند

برقراری ارتباط

توانایی برقراری ارتباط نه تنها با دانش آموزان بلکه با والدین و همکاران یک مهارت ضروری است. تقریبا تمام روز معلم صرف برقراری ارتباط با دانش‌آموزان و همکاران می‌شود، بنابراین بسیار مهم است که بتوانید واضح و مختصر صحبت کنید تا منظورتان را متوجه شوند.

درک دانش آموزان

لازم نیست یک معلم سفت و سخت باشید. سفت و سخت بودن در دوران مدرن کاملا بی معنی است. سعی کنید طرز تفکر دانش آموزان خود را درک کنید. مدتی به جای آنها قدم بگذارید و فکر کنید زمانی که دانش آموز بودید، در همان موقعیت چه واکنشی نشان می دادید. این باعث می شود کل وضعیت بسیار بهتر و قابل کنترل باشد.

10 مهارتی که معلمان مدرن نیاز دارند
مهارت های معلمان مدرن

تعامل

کلاسی را تصور کنید که در آن شما تنها کسی هستید که صحبت می‌کنید و دانش‌آموزان شما مشغول صحبت کردن یا چرت زدن هستند. بله، واقعا برای یک معلم منظره دلخراشی است. با تعاملی کردن کلاس های خود از این امر اجتناب کنید. آموزش همراه با سرگرمی و تعامل مهارت مهمی است که هر معلم مدرن به آن نیاز دارد.

سازماندهی

به عنوان یک معلم، از شما خواسته می شود تا وظایف زیادی را انجام دهید، از تدریس در کلاس گرفته تا شرکت در جلسات، و از برنامه ریزی درس گرفته تا نمره دادن. برای مدیریت موثر همه این موارد، باید از نظر ذهنی و جسمی خود را سازماندهی کنید.

مهارت‌های فوق مهم‌ترین مهارت‌هایی هستند که هر معلمی در دوران مدرن به آن نیاز دارد. همچنین معلمان مدرن باید موقعیت ها را به خوبی درک کنند. شما باید بدانید که چگونه با دانش آموزان و همچنین والدین به طور مؤثر و کارآمد ارتباط برقرار کنید که تأثیر مثبت و ماندگاری بر جای می گذارد.اگر می‌خواهید به دانش‌آموزان جوان کمک کنید و تأثیر ماندگاری داشته باشید، این مهارت‌ها و ویژگی‌های برتر می‌توانند شما را در مزیت بزرگی قرار دهند.

سوالات متداول

مهارت های تدریس چیست؟

مهارت های تدریس، به معلم کمک می کند کلاس خود را درگیر و علاقه مند به یادگیری نگه دارد. از جمله مهارت های مهم برای تدریس می توان به توانایی برقراری ارتباط موثر، صبر، خلاقیت، انطباق پذیری، تعامل، یادگیری مستمر و … اشاره کرد.

چگونه مهارت های تدریس را ارتقا دهیم؟

نقاط قوت و ضعف خود را در رابطه با مهارت های تدریس خود بشناسید، فهرستی از مهارت های معلی که می خواهید بهبود دهید را ایجاد کنید، راه های خاصی برای بهبود این مهارت ها شناسایی کنید، در راستای بهبود مهارت های تعیین شده گام بردارید.

مهارت های فنی مورد نیاز برای معلمان مدرن چیست؟

آشنایی با نرم افزارها و سیستم های مدیریت کلاس درس، مدیریت کلاس های مجازی، آشنایی با کامپیوتر، توانایی ارائه محتوای الکترونیکی

میانگین امتیاز 3.6 / 5. جمع امتیاز 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا