تیزهوشان نهم به دهم

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم 1403-1402 (نحوه ثبت نام)

آزمون تیزهوشان نهم به دهم تابستان (تیرماه) هر سال به صورت هماهنگ در کشور برگزار می‌شود. مدارس تیزهوشان به‌ دلیل سطح علمی بالا نسبت به سایر مدارس از کیفیت بالایی برخوردار هستند به همین دلیل رقابت میان دانش‌آموزان برای قبولی در این مدارس بسیار زیاد است.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم باید از طریق سامانه‌ی ثبت نام به نشانی my.medu.ir اقدام و اطلاعات مورد نیاز را برای ثبت نام وارد کرد. تمام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین توسط دانش‌آموزان و والدین آن‌ها انجام می‌شود و مدرسه هیچ مسئولیتی برای ثبت نام دانش‌آموزان در آزمون تیزهوشان ندارد.

شیوه ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان

دانش‌آموزان پایه‌ی نهم برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان ابتدا باید وارد سایت سمپاد شوند و کد ملی خود و رمز عبوری که از مدرسه دریافت می‌کنند را وارد کنند.

دانش‌آموز باید پس از مطالعه‌ی شرایط و ضوابط ثبت‌نام روی گزینه‌ی موافقم کلیک کرده و روی کادر ذخیره و بعدی کلیک کند. دانش‌آموز اکنون باید اطلاعات فردی و تصویر خود را طبق شرایط بیان شده بارگذاری کند. تکمیل اطلاعات، مرحله‌ی سوم ثبت نام مدارس تیزهوشان است که دانش‌آموز باید رشته، استان و سه دبیرستان مورد نظر خود را به ترتیب اولویت تقاضا، ذکر کند.

📌 اگر دانش‌آموزان شرایط ثبت نام در سایت را نداشته باشند، اجازه‌ی ثبت نام در آزمون را نخواهند داشت. (شرایط ثبت‌نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم در ادامه‌ی این مقاله ذکر شده است.)

برای پرداخت هزینه‌ی ثبت نام در آزمون تیزهوشان، در قسمت مدیریت روی علامت + کلیک کنید و پرداخت را از درگاه اینترنتی انجام دهید. پس از اعلام پرداخت موفق، سایت یک کد پیگیری به شما می‌دهد که باید آن را حفظ کنید تا بتوانید از نتیجه‌ی آزمون باخبر شوید.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون تیزهوشان

بر اساس دستورالعمل آزمون‌‌های ورودی دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی 03-1402، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 1402/01/15 تا روز دوشنبه 1402/01/28 از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. 

در پاسخ به درخواست مکرر جمعی از دانش‌آموزان و اولیاء مقرر شد که سامانه ثبت‌نام روز یکشنبه، ۱۰ اردیبهشت 1402 تا ساعت ۲۴ برای ثبت‌نام جاماندگان فعال شود.

آزمون ورودی پایه هفتم، رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1402/04/01 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 1402/04/02 برگزار می‌شود.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان و حضور در این مدارس باید دارای شرایطی باشند، ما در ادامه شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم را توضیح داده‌ایم:

✔️ داوطلبان آزمون تیزهوشان نهم باید دارای تابعیت ایرانی باشند، در غیر اینصورت با داشتن شرایط خاصی می‌توانند در مدارس تیزهوشان حاضر شوند.

✔️ دانش‌آموزان برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، حتماً باید در حال تحصیل در پایه‌ی نهم باشند.

✔️ حداقل معدل مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان نهم به دهم، کسب معدل بالای 19 در امتحانات خرداد ماه پایه‌ی هشتم تحصیلی است.

✔️ کسب معدل قبولی در امتحانات خرداد ماه پایه‌ی نهم که شرایط آن در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم بیان شده است.

✔️ دانش‌آموزانی که پایه‌ی نهم خود را در مدارس تیزهوشان می‌گذرانند، در صورتی که حداقل معدل لازم یعنی نمره‌ی 16 را کسب کرده باشند، می‌توانند بدون آزمون در مقطع دهم نیز در مدارس تیزهوشان ادامه‌ی تحصیل بدهند، اما تعیین مدرسه‌ی این دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش انجام می‌شود.

✔️ تنها معیار پذیرش دانش‌آموزان در مدارس تیزهوشان امتیاز کسب شده در آزمون استعدادهای درخشان است. برای آگاهی از تراز قبولی مدارس تیزهوشان نهم به دهم، روی لینک کلیک کنید.

✔️ دانش‌آموز برای انتخاب مدارس تیزهوشان، 3 اولویت دارد که با توجه به محل سکونت خود می‌تواند مدارس مورد نظر خود را اولویت‎‌بندی کند.

✔️ حوزه‌ی محل برگزاری آزمون دانش‌آموزان با توجه به محل سکونت داوطلبان انتخاب می‌شود.

✔️ برای دانش‌آموزانی که دو قلو یا چند قلو (همجنس یا غیر همجنس) هستند، در صورت قبولی یکی از آ‌ن‌ها در آزمون تیزهوشان، دیگری نیز اگر 80 درصد نمره قبولی آزمون را کسب کرده باشد، به صورت مازاد ظرفیت پذیرفته خواهد شد.

✔️ پس از قبولی دانش‌آموز در پایه‌ی دهم مدارس تیزهوشان، تغییر رشته مجاز نخواهد بود.

✔️ توصیه می‌کنیم بدلیل ظرفیت محدود در دبیرستان‌های تیزهوشان، برای شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی نیز ثبت نام انجام دهید.

✔️ در صورتی که دانش‌آموز به نتیجه‌ی آزمون خود اعتراض داشته باشد، می‌تواند اعتراض خود را با دلایل منطقی در سایت تیزهوشان ثبت کند. برای این کار باید روی گزینه‌ی نتایج آزمون کلیک کرده و اعتراض خود را اعلام کند تا به آن رسیدگی شود. معمولاً تا یک هفته بعد از اعلام نتایج، دانش‌آموزان مهلت اعتراض دارند.

✔️ سهمیه‌هایی از جمله ایثارگران، خانواده شهدا، فرهنگیان و … در آزمون تیزهوشان قابل اعمال نیستند. تنها سهمیه‌ی معتبر در آزمون تیزهوشان شرکت همزمان دانش‌آزموزان چند قلو است.

✔️ اگر در هنگام ورود به سایت سمپاد با پیغام «مشخصات وارد شده اشتباه می‌باشد» مواجه شدید، مدیر مدرسه رمز همگام شما را تغییر داده است. در چنین شرایطی باید مجدد برای دریافت رمز همگام خود به مدرسه مراجعه کنید.

✔️ زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم هر ساله معمولاً بین اسفند تا اردیبهشت ماه انجام می‌شود.

✔️ آزمون تیزهوشان نهم به دهم بعد از برگزاری امتحانات نهایی خرداد ماه دانش‌آموزان نهم، برگزار می‌شود.

✔️ شهریه‌ی مدارس تیزهوشان توسط سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در هر منطقه یا استان تعیین می‌شود و نمی‌توان مقدار ثابتی برای تمام استان‌ها مشخص کرد. به طور تقریبی شهریه‌ی متوسطه دوم بین 6 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان است. پرداخت شهریه برای مدارس تیزهوشان به صورت نقد یا قسطی انجام می‌شود.

در صورتی که سوالی در باره‌ی نحوه‌ی شرکت در آزمون و ثبت نام در مدارس تیزهوشان داشتید، می‌توانید پرسش خود را در بخش کامنت این مقاله ثبت کنید تا همکاران ما به سوالات شما پاسخ دهند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، روی هر کدام کلیک کنید.
ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم راه های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس سمپاد نهم به دهم بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم
تیزهوشان نهم به دهم وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان
سایت تیزهوشان نهم به دهم کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ورود به مدارس تیزهوشان پایه دهم سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان نهم به دهم
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شهریه مدارس تیزهوشان تیزهوشان دهم
نمونه برگ ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس پسرانه تیزهوشان نهم به دهم تهران
پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس تیزهوشان دخترانه نهم به دهم تهران
ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات متداول

ثبت نام در آزمون تیزهوشان پایه‌ی نهم به دهم از طریق چه سایتی انجام می‌شود؟

ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم از طریق سایت سمپاد به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود.

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم چه زمانی منتشر می‌شود؟

نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم 5 الی 6 هفته بعد از برگزاری آزمون منتشر خواهد شد. آزمون تیزهوشان ابتدای تیرماه برگزار می‌شود.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم چیست؟

از جمله شرایط پذیرش دانش‌آموزان برای شرکت در آزمون تیزهوشان نهم به دهم می‌توان به این موارد اشاره کرد: دانش‌آموز هنگام ثبت نام در آزمون در حال تحصیل در پایه‌ی نهم باشد، معدل امتحانات خرداد ماه دانش‌آموز در پایه هشتم بالاتر از 19 باشد و دانش‌آموز در امتحانات خرداد ماه پایه‌ی نهم قبول شود.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 2

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

  1. سلام، من معدل هشتمم ۱۸ و خرده ای شده. نمیتونم تو آزمون تیزهوشان ثبت نام کنم؟؟؟؟ ممنون میشم جواب بدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا