روش مطالعه دروس کنکورکنکورکنکور انسانی

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور انسانی 1401

نتایج کنکور 1401 مردادماه اعلام و مشخص شد محمد بهرامی، دانش‌آموز اهل شهر کرمانشاه، رتبه‎‌ی اول کنکور انسانی را کسب کرده است. در این مقاله مجموعه‌ی اطلاعاتی شامل کارنامه، درصدها، نحوه‌ی مطالعه‌ و توصیه‌های نفر اول کنکور انسانی 1401 ارائه شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌سازی از نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز تلاش‌های دانش‌آموزان شاخص و همچنین فهم فرآیندی که منجر به این موفقیت شده است، به دانش‌آموزان دیگر کمک می‌کند تا با انگیزه‌ی بیشتر و خطای کمتری به مسیر خود ادامه بدهند.

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور انسانی 1401
نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور انسانی 1401

روش مطالعه‌ رتبه 1 کنکور انسانی 1401

محمد بهرامی در  مصاحبه‌هایی که پس از اعلام نتایج کنکور با رسانه‌های مختلف، ازجمله خبرگزاری‌های ایرنا، تسنیم و ایسنا داشته، اعلام کرده است که برای کنکور به‌طور میانگین روزانه ۱۰ تا ۱۳ ساعت به مطالعه می‌پرداخته است. به گفته‌ی این رتبه‌ی برتر، میزان درس‌ خواندن وی در روزهای آخر حتی به 16 ساعت در شبانه‌روز می‌رسیده است.

وی بیان کرده است که ساعت ۱۰ شب می‌خوابیده و هفت صبح بیدار می‌شده است. بهرامی تأکید کرده است که در میان ساعات مطالعه‌ی درسی حدود یک ربع تا نیم ساعت استراحت می‌کرده است. اگر مایل هستید تا درباره‌ی اهمیت اختصاص زمان‌هایی به استراحت در طول مطالعه‌ی درسی بیشتر بدانید، مطالعه‌ی مقاله‌ی «اهمیت و نحوه‌ استراحت در طول مطالعه درسی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

نفر اول کنکور انسانی اعلام کرده است که از پایه‌ی دهم تا زمان شرکت در کنکور به طور مستمر و پیوسته و مطابق برنامه‌ریزی قبلی خود درس خوانده است. بهرامی از کلاس‌های کنکور و آزمون‌های آزمایشی استفاده کرده، اما معتقد است، دقیق‌ترین برنامه‌ریزی را خود داوطلب کنکور باید انجام دهد. او در گفت‌وگوهایش بیان کرده است که از پایه‌ی دهم مطالعه برای کنکور را آغاز کرده، اما در پایه‌ی یازدهم این مطالعه جدی‌تر شده است، زیرا در این پایه‌ با نحوه‌ی صحیح مطالعه آشنا شده است. اگر علاقمند هستید با روش‌های جدید و به روز مطالعه آشنا شوید، بد نیست مقالات «10 مهارت علمی برای مطالعه هوشمند کنکور» و «10 عادت دانش‌آموزان موفق» را بخوانید.

در ادامه مهم‌ترین نکات و توصیه‌های این نمونه‌ی موفق در عرصه‌ی کنکور گردآوری و ارائه شده است:

عامل موفقیت پشتکار و استمرار است

نفر اول کنکور انسانی 1401 که در مدرسه‌ی تیزهوشان تحصیل کرده است، مهم‌ترین عامل موفقیت خود را پشتکار و استمرار در اجرای برنامه‌های درسی خود دانسته است. وی تأکید کرده است که اگر هدفی داشته باشیم و برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کرده و در اجرای برنامه استمرار و پشتکار داشته باشیم، قطعاً به آن خواهیم رسید.

بهرامی اذعان کرده است که برای کسب رتبه‌ی یک در کنکور انسانی، هفته‌ها از خانه بیرون نرفته است. او حتی ایام تعطیل عید نوروز را هم به مطالعه گذرانده است. به‌گفته‌ی این رتبه‌ی برتر کنکور، وی زمان استفاده‌ی خود از تلفن همراه و شبکه‌های اجتماعی را به 20 دقیقه در پایان روز کاهش داده است. بهرامی در گفت‌وگوهایش همچنین از نقش حمایتی خانواده و معلم‌های مدرسه در کسب رتبه‌ی برتر در کنکور صحبت کرده است. او موفقیت خود را مدیون توکل به خداوند، حمایت خانواده و معلمان دلسوزش دانسته است.

رتبه‌ی 1 کنکور انسانی اگرچه به داوطلبان کنکور توصیه کرده است که برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار داشته باشند، اما به دانش‌آموزانی که در کنکور قبول نمی‌شوند نیز توصیه کرده است که «هرگز ناامید نشوند، زیرا کنکور یک راه در زندگی است و هزاران راه دیگر در زندگی هست که می‌شود در آن به موفقیت رسید.»

محمد بهرامی، رتبه یک کنکور انسانی 1401
محمد بهرامی، رتبه یک کنکور انسانی 1401

روش درس خواندن رتبه اول کنکور انسانی

رتبه اول کنکور 1401 رشته‌ی انسانی که در کنکورهای آزمایشی همواره رتبه‌ی زیر 10 به دست می‌آورده است، می‌گوید این نخستین سالی بوده است که در کنکور شرکت کرده‌. بهرامی که در مدرسه‌ی تیزهوشان تحصیل کرده است درباره‌ی جزئیات نحوه‌ی مطالعه‌ی خود می‌گوید: «در طول دوران مطالعه هر آنچه که یاد می‌گرفتم را بدون نگاه کردن به کتاب، روی کاغذ می‌نوشتم.»

رتبه برتر گروه آزمایشی علوم انسانی در کنکور 1401 با تشریح دقیق روش مطالعه‌ی خود، می‌گوید بعد از پیشخوانی متن دروس، صورت تست‌ها را بدون جواب دادن به آن‌ها مطالعه می‌کرده است. وی سپس برای خود سوال طرح می‌کرده و بعد از مطالعه‌ی کامل درس، به تست‌ها پاسخ می‌داده است.

اگر استفاده از روش‌های جدید مطالعه از جمله شیوه‌ی طرح سوال و پیش مطالعه‌ای که رتبه یک کنکور انسانی 1401 به کار گرفته است برای شما جالب توجه است، بد نیست مقاله‌ی «روش مطالعه sq5r [مراحل، مزایا و نحوه اجرا]» را مطالعه کنید.

اگر قصد شرکت در کنکور رشته‌ی انسانی را دارید در این مقالات می‌توانید با روش مطالعه‌ی صحیح برخی از دروس این رشته آشنا شوید: روش مطالعه درس عربی [عمومی و اختصاصی+بودجه‌بندی]، روش مطالعه درس ادبیات | (روش صحیح مطالعه ادبیات) و روش مطالعه درس ریاضی.

اهمیت برنامه‌ریزی و آزمون‌های آزمایشی

نفر اول کنکور انسانی 1401، با اشاره به اینکه در سال‌های منتهی به کنکور در آزمون‌های آزمایشی بسیاری شرکت کرده است، می‌گوید از ابتدا به نحوی در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کرده که گویی هر کدام یک کنکور واقعی هستند. به گفته‌ی بهرامی، او برای خود برنامه‌ریزی‌های دو هفته‌ای طراحی می‌کرده و به خودش قول می‌داده تا به این برنامه‌ها پایبند بماند.

این رتبه‌ی برتر کنکور می‌گوید به دلیل شرکت مداوم و با جدیت در آزمون‌های آزمایشی بر موضوع مدیریت زمان در جلسه‌ی کنکور مسلط بوده است. اگر علاقمند به آشنایی با روش‌های مدیریت زمان در آزمون‌های بزرگی مانند کنکور هستید، مطالعه‌ی مقاله‌ی 11 راهکار برای مدیریت زمان در کنکور + (مدیریت زمان در تست زنی) را به شما توصیه می‌کنیم.

اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌ی برتر در کنکور هستید، بد نیست با اپلیکیشن صددرصد رایگان هم‌درس آشنا شوید. این اپلیکیشن بدون پرداخت هزینه‌ای، ده‌ها هزار سوال سطح‌بندی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. رفع اشکال هوشمند، پاسخنامه‌ی تشریحی، دفتر برنامه‌ریزی و لیگ‌های رقابتی از دیگر امکانات این اپلیکیشن رایگان هستند.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

کارنامه رتبه اول کنکور انسانی 1401

اگر به درصدهای کسب شده توسط محمد بهرانی در کنکور 1401 که در جدول ذیل ثبت شده است دقت کنید، متوجه خواهید شد که گاهی سوالات برخی از دروس در آزمون کنکور به قدری دشوار طرح می‌شوند، که حتی نفر اول این رقابت هم درصدی بالاتر از 68.9 به دست نمی‌آورد. توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که دانش‌آموزان پرتلاشی که خود را برای کسب رتبه‌های خوب در کنکور آماده می‌کنند، هنگام مواجهه با سوالات بسیار سخت یک درس خاص در کنکور، دچار اضطراب شدید شده و درنهایت مدیریت زمان را به کلی از دست می‌دهند.

زبان و ادبیات فارسی عربی معارف زبان خارجی ریاضیات اقتصاد ادبیات فارسی تخصصی عربی تخصصی تاریخ و جغرافیا علوم اجتماعی فلسفه و منطق روانشناسی
94.7 78.7 89.4 94.7 78.4 100 95.6 100 68.9 93.4 73.4 88.4

بالاترین درصد محمد بهرانی در دروس اختصاصی به اقتصاد و عربی تعلق دارد. او در این دروس امتیاز 100 درصد را کسب کرده است. وی همچنین درس مهم و دارای ضریب بالای زبان و ادبیات فارسی تخصصی را 95.6 درصد زده و درصد روانشناسی او 88.4 بوده است. پس از این موارد، یکی از بالاترین درصدهای بهرامی در درس علوم اجتماعی است که  93.4 درصد از سوالات را به درستی پاسخ داده است. همچنین درصد رتبه‌ی یک کنکور انسانی 1401 در درس فلسفه و منطق، 73.4 و در دروس تاریخ و جغرافیا، 68.9 بوده است.

درصدهای رتبه‌ 1 کنکور انسانی در دروس عمومی در درس عربی 78.7 و در دینی 89.4 بوده است. او به 94.7 درصد از سوالات زبان خارجی و 94.7 درصد از سوالات درس ادبیات فارسی به درستی پاسخ داده است.

اگر داوطلب شرکت در کنکور انسانی 1402 هستید، برای آشنایی با سوال‌های کنکور رشته‌ی انسانی و بهره‌گیری از این نمونه‌ سوال‌ها برای تمرین بیشتر مقاله‌ی «سوالات و پاسخنامه کنکور انسانی 1401 (+ دانلود دفترچه علوم و معارف اسلامی)» را مطالعه کنید و از فایل‌های موجود در آن بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

بهره‌گیری از تجربیات شخصی که پیش از شما مراحلی که اکنون درگیر آن هستید را از سر گذرانده باشد، می‌تواند نقش مثبتی در روند پیشرفت شما داشته باشد. داشتن یک الگوی مثبت به ما الهام می‌دهد که چگونه به کار ادامه دهیم. وقتی انگیزه‌ی شما پایین آمده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به مبارزات و موفقیت‌های افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند به شما الهام می‌بخشد که سخت تلاش کنید، همانطور که آن‌ها برای رسیدن به نردبان موفقیت تلاش کردند.

در این مقاله تجربیات و توصیه‌های محمد بهرامی، رتبه‌ی اول کنکور انسانی 1401، به اختصار بیان شد تا دانش‌آموزان کنکوری ضمن بررسی این نکات، با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌های برتر کنکور سراسری چگونه از روش‌های مطالعه‌ی مؤثر برای موفقیت استفاده کرده‌اند، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور تجربی 1401، نفر اول کنکور ریاضی 1401، نفر اول کنکور هنر 1401، رتبه یک کنکور تجربی 1400، رتبه یک کنکور انسانی 1400، نفر اول کنکور ریاضی 1400 و نفر اول کنکور هنر 1400 نیز آگاه شوید.


سوالات متداول

درصدهای نفر اول کنکور انسانی 1401 در دروس مختلف چند بوده است؟

زبان و ادبیات فارسی: 94.7، عربی: 78.7، معارف: 89.4، زبان: 94.7، ریاضی: 78.4، اقتصاد: 100، ادبیات تخصصی: 95.6، عربی تخصصی: 100، تاریخ و جغرافیا: 68.9، علوم اجتماعی: 93.4، فلسفه و منطق: 73.4 و روانشناسی: 88.4

رتبه 1 کنکور انسانی 1401 مطالعه برای کنکور را از چه پایه‌ای آغاز کرده است؟

از پایه‌ی دهم مطالعه برای کنکور را آغاز کرده، اما در پایه‌ی یازدهم این مطالعه جدی‌تر شده است، زیرا در این پایه‌ با نحوه‌ی صحیح مطالعه آشنا شده است.

رتبه 1 کنکور انسانی 1401 در چه مدرسه ای درس خوانده است؟

رتبه اول کنکور انسانی در سال 1401، در مدرسه‌ی استعدادهای درخشان شهر کرمانشاه تحصیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.8 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا