روش مطالعه دروس کنکورکنکورکنکور ریاضی

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور ریاضی 1401

نتایج کنکور 1401 مردادماه اعلام و مشخص شد سید حسین سید مهدی جاسبی، دانش‌آموز اهل شهر تهران، رتبه‎‌ی اول کنکور ریاضی را کسب کرده است. در این مقاله مجموعه‌ی اطلاعاتی شامل کارنامه، درصدها، نحوه‌ی مطالعه‌ و توصیه‌های نفر اول کنکور ریاضی 1401 ارائه شده است.

تحقیقات نشان می‌دهد که مدل‌سازی از نتیجه‌ی موفقیت‌آمیز تلاش‌های دانش‌آموزان شاخص و همچنین فهم فرآیندی که منجر به این موفقیت شده است، به دانش‌آموزان دیگر کمک می‌کند تا با انگیزه‌ی بیشتر و خطای کمتری به مسیر خود ادامه بدهند.

نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور ریاضی 1401
نحوه مطالعه و کارنامه نفر اول کنکور ریاضی 1401

روش مطالعه‌ رتبه 1 کنکور ریاضی 1401

سید حسین سید مهدی جاسبی در مصاحبه‌هایی که پس از اعلام نتایج کنکور با رسانه‌های مختلف، ازجمله خبرگزاری‌های ایرنا، پانا و باشگاه خبرنگاران جوان داشته، اعلام کرده است که از پایه‌ی دهم به صورت جدی درس مدرسه را می‌خوانده، اما از تابستان پایه‌ی دوازدهم مطالعه برای کنکور را آغاز کرده است. این رتبه‌ی برتر کنکور، میانگین ۹ ساعت مطالعه داشته است.

رتبه اول کنکور ریاضی 1401 اعلام کرده است که به هیچ کلاس کنکوری نرفته است، اما با برنامه‌ی مطالعاتی و آموزشی دبیرستان غیرانتفاعی محل تحصیل خود پیش رفته و در آزمون‌های آزمایشی شرکت کرده است. سید مهدی جاسبی هم در مدرسه و هم در منزل به مطالعه برای کنکور پرداخته و معتقد است برای رسیدن به موفقیت باید تلاش بسیاری کرد.

اگر مایل هستید درباره‌ی اهمیت اختصاص زمان‌هایی به استراحت در طول مطالعه‌ی درسی بیشتر بدانید، مطالعه‌ی مقاله‌ی «اهمیت و نحوه‌ استراحت در طول مطالعه درسی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. اگر علاقمند هستید با روش‌های جدید و به روز مطالعه آشنا شوید، بد نیست مقالات «10 مهارت علمی برای مطالعه هوشمند کنکور» و «10 عادت دانش‌آموزان موفق» را بخوانید.

در ادامه مهم‌ترین نکات و توصیه‌های این نمونه‌ی موفق در عرصه‌ی کنکور گردآوری و ارائه شده است:

توکل به خدا و تلاش مداوم اساس موفقیت است

نفر اول کنکور ریاضی 1401 که در مدرسه‌ی غیرانتفاعی علوی در شهر تهران تحصیل کرده است، رمز موفقیت خود را لطف خداوند و تلاش بسیار دانسته است. به گفته‌ی سید مهدی جاسبی، برنامه‌ی مطالعاتی دبیرستان، حمایت‌ها و دعای پدر و مادر هم عامل موفقیت وی بوده است.

سید مهدی جاسبی به داوطلبان کنکور 1402 توصیه کرده است که «ابتدا به خدا توکل کنند و تا جایی که می‌توانند تلاش کنند و بر روی دروس و مطالعه آن تمرکز کنند.»

سید حسین سید مهدی جاسبی رتبه اول کنکور ریاضی 1401
سید حسین سید مهدی جاسبی رتبه اول کنکور ریاضی 1401

رتبه‌ی برتر کنکور ریاضی 1401 از کودکی به تلاوت و حفظ قرآن می‌پرداخته است. سید مهدی جاسبی در مصاحبه‌هایش اعلام کرده است که علاقه‌مندی‌اش به قرآن موجب شد تا در روزهای منتهی به کنکور، علاوه بر مطالعه‌ی دروس به تلاوت قرآن بپردازد.

نفر اول کنکور ریاضی 1401 می‌گوید: «این موفقیت را پیش از هر چیز از الطاف الهی می‌دانم و معتقدم انس با قرآن و حضور در جلسات قرآن توانسته در این مسیر پیشرفت تأثیر مثبت داشته باشد. به همه نوجوانان و جوانان توصیه می‌کنم که اول به خدا توکل کنند و بعد به اهل بیت(ع) متوسل شوند و از هیچ تلاشی برای موفقیت دریغ نکنند.»

روش درس خواندن رتبه اول کنکور ریاضی

رتبه‌ی 1 کنکور ریاضی 1401 درباره‌ی روش مطالعه‌ی خود برای کنکور می‌گوید: «درس را سر کلاس یاد می‌گرفتم و برای تمرین‌ دروس از کتاب‌هایی که در مدرسه معرفی می‌شد، استفاده می‌کردم. دروس عمومی هم بیشتر به صورت حفظی است و کمتر نیاز به تست و تمرین داشت اما دروس اختصاصی نیاز به تمرین داشت که تمرین می‌کردم. وقتی هم دروس تمام شد، به‌صورت دوره‌ای تمام مطالب را مرور کردم.»

رتبه یک کنکور ریاضی که همواره در کنکورهای آزمایشی رتبه‌ی تک رقمی کسب می‌کرده، به داوطلبان کنکور توصیه می‌کند به خدا توکل کنند و با تلاش و جدیت در مسیر کسب موفقیت قدم بردارند.

اگر استفاده از روش‌های جدید مطالعه برای شما جالب توجه است، بد نیست مقاله‌ی «روش مطالعه sq5r [مراحل، مزایا و نحوه اجرا]» را مطالعه کنید. همچنین اگر قصد شرکت در کنکور رشته‌ی ریاضی را دارید در این مقالات می‌توانید با روش مطالعه‌ی صحیح برخی از دروس این رشته آشنا شوید: روش مطالعه درس ریاضی و روش مطالعه درس شیمی،

اهمیت کتاب‌های کمک آموزشی

سید مهدی جاسبی که در مصاحبه‌هایش عنوان کرده است احتمالاً در رشته‌ی مهندسی کامپیوتر در دانشگاه صنعتی شریف ادامه‌ی تحصیل خواهد داد، می‌گوید کتب درسی در روند مطالعاتی او تاثیر بسیاری داشته‌اند، اما کتاب‌های آموزشی نقش به‌سزایی در کسب رتبه‌ی اول کنکور ریاضی 1401 توسط وی داشته‌اند.

اگر شما هم در حال برنامه‌ریزی برای کسب رتبه‌ی برتر در کنکور هستید، بد نیست با اپلیکیشن صددرصد رایگان هم‌درس آشنا شوید. این اپلیکیشن بدون پرداخت هزینه‌ای، ده‌ها هزار سوال سطح‌بندی شده را در اختیار شما قرار می‌دهد. رفع اشکال هوشمند، پاسخنامه‌ی تشریحی، دفتر برنامه‌ریزی و لیگ‌های رقابتی از دیگر امکانات این اپلیکیشن رایگان هستند.

دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس
دانلود رایگان اپلیکیشن هم‌درس

کارنامه رتبه اول کنکور ریاضی 1401

اگر به درصدهای کسب شده توسط سید حسین سید مهدی جاسبی در کنکور 1401 که در جدول ذیل ثبت شده است دقت کنید، متوجه خواهید شد که گاهی سوالات برخی از دروس در آزمون کنکور به قدری دشوار طرح می‌شوند، که حتی نفر اول این رقابت هم درصدی بالاتر از 70.7 به دست نمی‌آورد. توجه به این نکته از این جهت اهمیت دارد که دانش‌آموزان پرتلاشی که خود را برای کسب رتبه‌های خوب در کنکور آماده می‌کنند، هنگام مواجهه با سوالات بسیار سخت یک درس خاص در کنکور، دچار اضطراب شدید شده و درنهایت مدیریت زمان را به کلی از دست می‌دهند.

زبان و ادبیات فارسی عربی معارف زبان خارجی ریاضیات فیزیک شیمی
70.7 89.4 94.7 100 91.4 100 80

بالاترین درصد سید مهدی جاسبی در دروس اختصاصی به فیزیک تعلق دارد. او در این درس امتیاز 100 درصد را کسب کرده است. وی همچنین درس مهم و دارای ضریب بالای ریاضیات را 91.4 درصد زده و درصد شیمی او 80 بوده است.

درصدهای رتبه‌ 1 کنکور ریاضی در دروس عمومی در درس عربی 89.4 و در دینی 94.7 بوده است. او به 100 درصد از سوالات زبان خارجی و 70.7 درصد از سوالات درس ادبیات فارسی به درستی پاسخ داده است.

اگر داوطلب شرکت در کنکور ریاضی 1402 هستید، برای آشنایی با سوال‌های کنکور رشته‌ی ریاضی و بهره‌گیری از این نمونه‌ سوال‌ها برای تمرین بیشتر مقاله‌ی «سوالات و پاسخنامه کنکور سراسری ریاضی 1401» را مطالعه کنید و از فایل‌های موجود در آن بهره ببرید.

نتیجه‌گیری

بهره‌گیری از تجربیات شخصی که پیش از شما مراحلی که اکنون درگیر آن هستید را از سر گذرانده باشد، می‌تواند نقش مثبتی در روند پیشرفت شما داشته باشد. داشتن یک الگوی مثبت به ما الهام می‌دهد که چگونه به کار ادامه دهیم. وقتی انگیزه‌ی شما پایین آمده است یا اعتماد به نفس خود را از دست داده‌اید، فکر کردن به مبارزات و موفقیت‌های افرادی که پیش از شما این مسیر را طی کرده‌اند به شما الهام می‌بخشد که سخت تلاش کنید، همانطور که آن‌ها برای رسیدن به نردبان موفقیت تلاش کردند.

در این مقاله تجربیات و توصیه‌های سید حسین سید مهدی جاسبی، رتبه‌ی اول کنکور ریاضی 1401، به اختصار بیان شد تا دانش‌آموزان کنکوری ضمن بررسی این نکات، با اعتماد به نفس بیشتری در کنکور سراسری شرکت کنند.

اگر علاقمندید که بدانید رتبه‌های برتر کنکور سراسری چگونه از روش‌های مطالعه‌ی مؤثر برای موفقیت استفاده کرده‌اند، می‌توانید در وبلاگ تراز از نحوه‌ی مطالعه و درصدهای رتبه یک کنکور تجربی 1401، رتبه یک کنکور انسانی 1401، نفر اول کنکور هنر 1401، رتبه یک کنکور تجربی 1400، رتبه یک کنکور انسانی 1400، نفر اول کنکور ریاضی 1400 و نفر اول کنکور هنر 1400 نیز آگاه شوید.


سوالات متداول

درصدهای نفر اول کنکور ریاضی 1401 در دروس مختلف چند بوده است؟

زبان و ادبیات فارسی: 70.7 – عربی: 89.4 – معارف: 94.7 – زبان خارجی: 100 – ریاضیات: 91.4 – فیزیک: 100 – شیمی: 80 .

رتبه 1 کنکور ریاضی 1401 مطالعه برای کنکور را از چه پایه‌ای آغاز کرده است؟

از پایه‌ی دهم به صورت جدی درس مدرسه را می‌خوانده، اما از تابستان پایه‌ی دوازدهم مطالعه برای کنکور را آغاز کرده است. این رتبه‌ی برتر کنکور، میانگین ۹ ساعت مطالعه داشته است.

رتبه 1 کنکور ریاضی 1401 در چه مدرسه‌ای درس خوانده است؟

سید حسین سید مهدی جاسبی، رتبه اول کنکور ریاضی 1401، در دبیرستان غیرانتفاعی علوی در شهر تهران تحصیل کرده است.

میانگین امتیاز 4.5 / 5. جمع امتیاز 10

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا