سامانه ها

l pada. medu. ir سامانه پادا l ثبت نام سواد حرکتی pada medu ir

سامانه پادا پرونده الکترونیکی دانش آموزی به نشانی pada.medu.ir دارای بخش های مختلفی می باشد. از امکانات پادا می توان  نقل و انتقالات دانش آموزان، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی، انتخاب رشته نهم به دهم، مشاهده نمرات و دریافت کارنامه و ثبت نام مدارس شاهد را نام برد.

از مهم ترین امکاناتی که در سایت پادا برای دانش آموزان وجود دارد، مشاهده نمرات و دریافت کارنامه الکترونیکی می باشد که دانش آموزان یا والدین با استفاده از نام کاربری و رمزعبور پادا می توانند کارنامه را دریافت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به مدارس ندارند. دانش آموزان برای ورود به سامانه پادا لازم است به نام کاربری و رمزعبور پادا دسترسی داشته باشند.
برای کسب اطلاعات تکمیلی تر پیرامون نحوه ورود به پادا و دریافت رمزعبور سایت pada، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سامانه پادا – pada. medu. ir وزارت آموزش و پرورش

سایت سامانه پادا

سایت سامانه پادا که در راستای تغییر و تحولات در سامانه های وزارت و گسترش دولت الکترونیک راه اندازی شده است، خدمات و امکانات متنوعی را برای دانش آموزان و معلمان ارائه داده است.
سامانه پرونده الکترونیکی دانش آموزان دارای خدمات و امکانات گوناگونی می باشد و دانش آموزان می توانند برای مشاهده نمرات و دریافت کارنامه، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی و … به سایت pada medu ir مراجعه نمایند.

مشاهده کارنامه در سایت پادا نیازمند نام کاربری و کلمه عبور پادا می باشد.

بیشتر بخوانید: آزمون رغبت و توانایی

ورود به سامانه پادا pada.medu.ir

کاربران برای ورود به سامانه پادا باید به نشانی اینترنتی pada.medu.ir مراجعه نمایند. ورود به سایت پادا و دریافت کارنامه نیازمند نام کاربری و رمزعبور پادا می باشد. نام کاربری برای ورود به پادا همان کدملی دانش آموز است. دانش آموزان برای دریافت رمزعبور پادا باید به مدرسه مراجعه نموده و رمز اختصاصی خود را از مسئول مربوطه دریافت کنند.

راهنمای ورود به سایت پادا:

  • در ابتدا به نشانی pada.medu.ir مراجعه کنید.
  • در صفحه باز شده گزینه موردنظر را انتخاب کنید.
  • اطلاعات خواسته شده (نام کاربری، رمزعبور، کد امنیتی تصویر) را وارد کنید.
  • پس از ورود به سامانه می توانید اطلاعات خواسته شده را دریافت کنید.

برای عملکرد بهتر سیستم، توصیه می شود از ورژن فایرفاکس 30 به بالا، ورژن کروم 49 به بالا و ورژن اینترنت اکسپلورر 11 به بالا استفاده کنید.

دریافت نام کاربری و رمزعبور پادا

نحوه دریافت نام کاربری و رمزعبور پادا چگونه است؟ نام کاربری برای ورود به ساماه پادا همان کد ملی دانش آموزان است. رمزعبور پادا از طریق مراجعه به مدرسه محل تحصیل قابل دریافت است. دانش آموزان لازم است به مدرسه مراجعه نموده و رمزعبور پادا را از مسئول مربوطه دریافت کنند. در صورت عدم دسترسی به رمزعبور 8 رقمی پادا، امکان ورود به سامانه وجود ندارد.

دانش آموزانی که رمزعبور خود را فراموش کرده اند، می توانند از طریق بخش بازیابی کلمه عبور در پادا، نسبت به بازیابی رمز خود اقدام نمایند. بازیابی رمزعبور پادا به صورت اینترنتی و از طریق سایت pada.medu.ir امکانپذیر است.

امکانات سایت پادا

به منظور آگاهی بیشتر کاربران، در ادامه این مقاله به بررسی امکانات سایت پادا پرداخته ایم. سامانه پادا در ابتدا فقط برای مشاهده کارنامه مورد استفاده قرار می‌گرفت اما امروزه امکانات بیشتری از جمله دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی، ثبت نام مدارس شاهد، نقل و انتقالات دانش آموزان و… به آن اضافه شده است. دانش آموزان با کمک سامانه پادا می‌توانند بدون نیاز به حضور در مدرسه، کارهای خود را بدون معطلی انجام دهند.

خدمات سایت pada به صورت زیر است:

  • وقفه و تعیین پایه
  • نقل و انتقال دانش آموزان
  • پیش ثبت نام پایه هفتم و دهم
  • ثبت نام پیش دبستانی
  • ثبت نام دانش آموزان جدیدالورود اتباع
  • ثبت نام پایه اول مدارس شاهد
  • مشاهده کارنامه
  • دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات نهایی
  • بازیابی کلمه عبور پادا

وقفه و تعیین پایه در سایت پادا

وقفه و تعیین پایه از امکاناتی است که به تازگی به سامانه پادا اضافه شده است، اگر دانش آموزان بنا به هر دلیلی نتوانند به تحصیل ادامه دهند، به کمک این گزینه می‌توانند به مدت یکسال در تحصیل خود وقفه ایجاد کرده و سال آینده ادامه تحصیل دهند.

نحوه ثبت نام دانش آموزان وقفه تحصیلی در پادا:

  • پس از ورود به سایت پادا گزینه “وقفه و تعیین پایه” را انتخاب کنید:

وقفه و تعیین در پادا

  • در قسمت مشخص شده، کدملی دانش آموز را وارد کنید:
  • اگر دانش آموز قبلا محصل بوده و درحال حاضر وضعیت او ترک تحصیل است، لازم است گزینه وقفه تحصیلی یکساله را انتخاب کند. در غیراینصورت گزینه تعیین پایه را انتخاب کنید.

درج کدملی و وقفه و تعیین در پادا

  • در صفحه باز شده اطلاعات خواسته شده را (مشخصات فردی، اطلاعات تکمیلی، آدرس و تماس و مقطع و پایه و رشته تحصیلی) را وارد کنید و گزینه ثبت و ادامه را انتخاب کنید.

درج اطلاعات و وقفه و تعیین پایه در پادا

  • سپس مدرسه موردنظر برای ثبت نام را انتخاب نمایید و گزینه ثبت نهایی را فشار دهید:

ثبت نهایی و وقفه و تعیین در پادا

درخواست شما ابتدا برای منطقه و پس از تایید منطقه به مدرسه ارسال می شود.

📌 طبق آخرین اطلاعیه سامانه پادا در کانال تلگرام، در صورتی که دانش آموزان قصد تکرار تحصیل در پایه دارند، ابتدا باید از قسمت ارتقا پایه، سال 1401 را انتخاب کرده و از گزینه ویرایش پایه قبلی را ثبت نمایید. توجه کنید که برای ثبت تکرار پایه نیازی به حذف داش آموز از قسمت ارتقا پایه نیست.

ثبت نام پیش دبستانی در pada medu ir

ثبت نام پیش دبستانی و مهد کودک در زمان مشخص از طریق سامانه پادا انجام می‌شود. درج کدملی ولی دانش آموز، موبایل ولی دانش آموز و کد ملی دانش آموز جهت استعلام در سایت پادا و ثبت نام پیش دبستانی الزامی است.

طبق اطلاعیه آموزش و پرورش دانش آموزان سن لازم برای ورود به پایه پیش دبستانی 4 تا 6 سال می‌باشد. ثبت نام دوره پیش دبستانی معمولا از ابتدای خرداد ماه آغاز می‌شود.

ثبت نام پیش دبستانی در پادا
ثبت نام پیش دبستانی در پادا

نقل و انتقالات دانش آموزان در پادا

نقل و انتقالات دانش آموزان در پادا به صورت اینترنتی انجام می شود. دانش آموزانی که خواستار انتقالی از مدرسه خود به مدرسه دیگری هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه pada درخواست خود را ثبت کنند و مدارک لازم برای انتقال خود را که مدرسه سابق مهر و امضا کرده است، در سامانه پادا بارگذاری کنند.

برای ورود به به نقل و انتقالات دانش آموزان در پادا، پس انتخاب گزینه مربوطه، نام کاربری و رمزعبور خود مطابق تصویر زیر وارد نموده و بر روی گزینه “ورود کاربران” کلیک کنید.
📌 طبق آخرین اطلاعیه سامانه پادا برای انتقال دانش آموزان میان پایه، فقط باید از قسمت نقل و انتقال دانش آموزان در سامانه پادا استفاده کرد.

نقل و انتقالات دانش آموزان در پادا
نقل و انتقالات دانش آموزان در پادا

ثبت دانش آموزان اتباع در پادا

ثبت نام داش آموزان اتباع نیازمند داشتن کد اتباع می‌باشد، سامانه پادا قسمتی جداگانه برای ثبت نام اتباع خارجی دارد که ثبت نام برای این دانش آموزان راحت تر شده است. ورود به سایت پادا و ثبت نام اتباع، نیازمند دسترسی به کد اتباع و موبایل ولی دانش آموز می باشد.

ثبت دانش آموزان اتباع سامانه پادا
ثبت دانش آموزان اتباع سامانه پادا

دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات در Pada

کارت ورود به جلسه امتحانات در pada چند روز قبل از شروع امتحانات در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه الزامی می‌باشد. برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی پس از ورود به سامانه پادا و انتخاب گزینه “دریافت کارت ورود به جلسه امتحان نهایی”، اطلاعات خواسته شده مانند کد ملی و نام کاربری را وارد می‌کنیم.

پس از نمایش کارت ورود به جلسه می‌توانید کارت را پرینت بگیرید.

دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات در Pada
دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات در Pada

ثبت نام مدارس شاهد pada.medu.ir

در گذشته ثبت نام در مدارس شاهد از طریق سامانه سجا انجام می‌گرفت، اما امروزه این امکان در سامانه پادا فراهم شده است. دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس شاهد را دارند، لازم است در بازه زمانی تعیین شده با به همراه داشتن مدارک و اطلاعات لازم به سایت دانش آموزی پادا مراجعه نموده و ثبت نام خود را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

برای ورود به سایت پادا و ثبت نام مدارس شاهد، درج اطلاعات زیر الزامی است:

  • کدملی پدر
  • موبایل پدر
  • کدملی مادر دانش آموز
  • کد ملی دانش آموز
ثبت نام مدارس شاهد pada.medu.ir
ثبت نام مدارس شاهد pada.medu.ir

ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز در پادا

ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز شامل مواردی است که در ادامه برخی از آن‌ها را بیان کرده‌ایم. ایجاد سلامتی جسمانی و روانی برای دانش آموزان به عهده آموزش و پرورش می‌باشد، دانش آموزان با در دست داشتن نام کاربری و رمز عبور خود می‌توانند فرم مربوط به ارزیابی سواد حرکتی را تکمیل کنند.

سوالات فرم ارائه شده برای اطلاع از سلامت جسمانی دانش آموزان می‌باشد و شامل ساعت خواب، میزان فعالیت جسمانی روزانه و… است.

سوالات عمومی ارزیابی سواد حرکتی :
🔹نام و نام خانوادگی دانش آموزان
🔹روز، ماه و سال تولد
🔹مقطع تحصیلی
🔹نام مدرسه
🔹شهر، استان، منطقه
🔹قد و وزن دانش آموز
🔹و…

سوالات تخصصی ارزیابی سواد حرکتی:
🔹در 7 روز گذشته چند روز فعالیت شدید بدنی داشتید؟
🔹در 7 روز گذشته چند روز فعالیت بدنی متوسط داشته است؟
🔹در 7 روز گذشته به مدت 10 دقیقه مداوم راه رفته‌اید؟
🔹به طور میانگین چه مدت بی تحرک بوده‌اید؟
🔹دانش آموز شب‌ها چه ساعتی می‌خوابد؟
🔹و…

ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز سامانه پادا
ارزیابی سواد حرکتی دانش آموز سامانه پادا

مشاهده کارنامه در پادا

امکان مشاهده کارنامه در پادا به صورت اینترنتی و غیرحضوری برای دانش آموزان فراهم شده است. پس از ثبت نمرات توسط معلم، دانش آموزان می توانند با استفاده از نام کاربری و رمزعبور خود به سامانه پادا مراجعه نموده و کارنامه خود را دریافت کنند. لذا توصیه می شود برای دریافت کارنامه به مدرسه مراجعه نکنید و نمرات خود را از طریق سامانه pada مشاهده نمایید:

📌  دانش آموزان در ابتدا کارنامه خود را در سامانه سیدا دریافت می‌کردند.

راهنمای مشاهده و دریافت کارنامه در پادا:

  • پس از ورود به سایت پادا گزینه “مشاهده کارنامه” را انتخاب کنید.
  • اطلاعات خواسته شده را درج کنید و پس از ورود به سامانه کارنامه خود را دریافت کنید.

*** در صورت دسترسی به پرینتر می توانید کارنامه خود را چاپ کنید.

مشاهده کارنامه از پادا
مشاهده کارنامه از پادا

پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا

پیش ثبت نام دانش آموزان در مدارس به صورت الکترونیکی و در زمان مشخصی انجام می‌شود، مراحل پیش ثبت نام پایه هفتم و دهم در پادا به صورت زیر است:

  1. جستجو pada.medu.ir در مرورگر سیستم
  2. درج نام کاربری و رمز عبور پادا
  3. درج کد امنیتی
  4. انتخاب گزینه ورود کاربران
  5. پس از ورود به سامانه و درج اطلاعات خواسته شده می توانید ثبت نام خود را انجام دهید.
برای ورود به سامانه پادا اینجا کلیک کنید.
پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا
پیش ثبت نام دانش آموزان در سامانه پادا

بازیابی کلمه عبور پادا

بازیابی کلمه عبور سامانه پادا از طریق مراجعه به سامانه سیدا توسط مدیر مدرسه انجام خواهد شد، دانش آموزان در صورت فراموشی رمز عبور سامانه پادا، باید به مدیر مدرسه اطلاع دهند تا مدیر با مراجعه به سامانه سیدا، از بخش مدیریت کاربران، کلمه عبور دانش آموز را مجدد در اختیار او قرار دهد. برای بازیابی کلمه عبور طبق مراحل زیر عمل می‌کنیم.

  • ورود به سامانه سیدا
  • وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
  • انتخاب بخش مدیریت کاربران
  • کلیک روی گزینه انتصاب و دسترسی
  • انتخاب گزینه کلمه عبور دانش آموز
  • انتخاب کلاس مربوطه
  • مشاهده لیست دانش آموزان همراه با رمز عبور آن‌ها

طبق مراحل بالا به آسانی می‌توانید رمز عبور سامانه پادا را بازیابی کنید.

بازیابی کلمه عبور پادا
بازیابی کلمه عبور پادا

📌 اگر دانش آموزان پس از ثبت انتخاب رشته در سال دهم دوره متوسطه دوم، قصد تغییر رشته داشته باشند، بهتر است به‌ جای حذف دانش آموز از بخش ثبت نام سامانه پادا، به قسمت ویرایش اطلاعات ثبت نامی دانش آموز مراجعه کرده و اطلاعات را تغییر دهید.

نتیجه گیری

سامانه پادا pada.medu.ir با هدف آسان‎‌تر و سریع‌تر شدن کارهای آموزشی کادر مدرسه و دانش آموزان توسط آموزش و پرورش ارائه شده است. پادا دارای امکانات بسیاری از جمله وقفه و تعیین پایه، بازیابی کلمه عبور، پیش ثبت نام مدارس شاهد، دریافت کارت ورود به جلسه، نقل و انتقال دانش آموزان و… می‌باشد. کاربران برای ورود به سامانه پادا نیازمند درج نام کاربری (کد ملی) و رمز عبور می‌باشند، رمز عبور سامانه پادا باید توسط مدیر مدرسه در اختیار کاربران قرار بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه های مشابه، روی هر کدام کلیک کنید
سامانه سیدا sida medu ir
سامانه نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس nezarat medu ir
سامانه همگام (نحوه ثبت نمرات در سامانه همگام) hamgam medu ir
سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode.medu.ir
سامانه امین فارغ التحصیلی edu.medu.ir

سوالات متداول

آدرس سایت پادا چیست؟

سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir می‌باشد.

سوالات فرم ارزیابی سواد حرکتی کدام است؟

فرم ارزیابی سواد حرکتی در سامانه پادا شامل سوالات قد و وزن و ساعت خواب و فعالیت روزانه و... می‌باشد. برای آگاهی از سوالات ارزیابی سواد حرکتی به مقاله رجوع کنید.

دریافت کارنامه دانش آموزان در سامانه پادا به چه صورت است؟

دانش آموزان با ورود به سامانه پادا و درج نام کاربری و رمز عبور می‌توانند کارنامه خود را مشاهده کنند.

میانگین امتیاز 4.2 / 5. جمع امتیاز 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

18 دیدگاه

  1. سلام
    برای ثبت نام در سامانه پادا پیام خطا در پردازش اطلاعات شما رخ داده در زمان دیگری وارد شوید نمایش میده. هزار بار وارد شدم ولی مشکلم حل نشد. علت چیست؟؟؟؟

    1. سلام دوست عزیز، متاسفانه سامانه پادا با مشکل روبه‌رو شده است، لطفا مدتی بعد تلاش کنید.

    1. سلام، سوگل عزیز سامانه پادا دچار مشکل شده، چند دقیقه بعد مجدد وارد شوید.

    1. سلام دوست عزیز، در قسمت بازیابی کلمه عبور مقاله بالا بیان شده است.

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز. برای عملکرد بهتر سیستم، توصیه می شود برای ورود به سایت پادا از ورژن فایرفاکس 30 به بالا، ورژن کروم 49 به بالا و ورژن اینترنت اکسپلورر 11 به بالا استفاده کنید و حتما فیلترشکن خود را خاموش کنید.

    1. سلام دوست عزیز. نام کاربری در سامانه پادا همان کدملی شما می باشد.

    1. سلام. ممکنه سامانه با مشکل روبرو شده باشه. مجدد نام کاربری و رمزعبور پادا رو وارد کرده و برای مشاهده کارنامه در سایت پادا اقدام کنید.

    1. سلام دوست عزیز، شما با انتخاب گزینه مشاهده کارنامه و درج اطلاعات خواسته شده می‌‎توانید کارنامه خود را دریافت کنید.

    1. سلام دوست عزیز، با درج نام کاربری و رمز عبور همگام و کد امنیتی می‌توانید کارنامه خود را مشاهده کنید.

  2. واقعا سایت مزخرفیه دو روزه دارم تلاش میکنم اصلا وارد نمیشه لطفا رسیدگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا