سامانه ها

سامانه سناد snd.medu.ir | سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان

سامانه سناد توسط سازمان آموزش و پرورش جهت جمع آوری اطلاعات و یکپارچه سازی برای دسترسی آسان و سریع دانش آموزان و معلمان با آدرس اینترنتی snd.medu.ir ارائه شده است. سامانه سناد توانسته است در مقاطع مختلف تحصیلی یعنی از ابتدایی تا متوسطه، تمام اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان را جمع آوری کند، از امکانات سامانه سناد می‌توان به ثبت نام دانش آموزان و کلاس‌بندی آن‌ها اشاره کرد.

سامانه سناد snd.medu.ir سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان
سامانه سناد snd.medu.ir سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان

سامانه سناد چیست؟

سامانه سناد مخفف سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان می‌باشد که با هدف ذخیره سازی اطلاعات دانش آموز جهت دسترسی سریع و آسان مدیران و دانش آموزان قرار گرفته است. سامانه سناد برای هر پایه تحصیلی بخش‌های متفاوتی دارد که با مراجعه به سامانه می‌توانید با آن آشنا شوید. در ادامه مقاله بیشتر با سامانه سناد آشنا خواهید شد.

نحوه ورود به سامانه سناد

ورود به سامانه سناد از طریق آدرس سامانه، به نشانی snd.medu.ir با جستجو در مرورگر سیستم انجام می‌شود، نتیجه جستجو در مرورگر تصویر زیر خواهد شد، سمت چپ سامانه سناد، سه کادر با عنوان‌های “بخش ادارات و مناطق”، “بخش مدارس” و “بخش دانش آموزی” مشاهده می‌کنید.

برای ورود به سامانه سناد اینجا کلیک کنید.

نحوه ورود به سامانه سناد
نحوه ورود به سامانه سناد

? بخش ادارات و مناطق

بخش ادارات و مناطق مختص کارکنان مناطق، ادارات کل و وزارت خانه‌ها می‌باشد. با کلیک روی “ورود به بخش ستادی” صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود، که با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در کادر مربوطه می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

بخش ادارات و مناطق سامانه سناد
بخش ادارات و مناطق سامانه سناد

? بخش مدارس

با انتخاب گزینه ورود به بخش مدارس با پنجره زیر روبه‌رو خواهید شد و با تکمیل اطلاعات خواسته شده میتوانید از امکانات سامانه برای مدارس استفاده کنید.
اطلاعات خواسته شده در این بخش شامل کد مدرسه (کد 8 رقمی منحصر به فرد که توسط سیستم واحد سازمانی به مدارس اختصاص داده می‌شود) ، کد ملی (کد ملی مدیر مدرسه مدنظر است) و رمز عبور (مختص هر کاربر میباشد، در صورتی که کاربری وجود نداشت از رمز عبور مدرسه استفاده خواهدشد، و در صورت تازه تاسیس بودن مدرسه می‌توانید با مراجعه به کارشناس مربوطه در اداره آموزش و پرورش منطقه خود رمز عبور را دریافت کنید) می‌شود.

بخش مدارس سامانه سناد
بخش مدارس سامانه سناد

? بخش دانش آموزی

با انتخاب ورود به بخش دانش آموزی صفحه زیر نمایش داده خواهد شد، با کلیک روی عنوان دلخواه به آن بخش دسترسی خواهید داشت.

بخش دانش آموزی سامانه سناد
بخش دانش آموزی سامانه سناد

با توجه به تغییرات ایجاد شده در سامانه سجا برای ورود به سامانه سناد از لینک‌‎های جدید استفاده کنید. در ادامه آدر‌س‌های جدید سایت سناد برای مقاطع و مدارس مختلف ارائه شده است.

آدرس‌ جدید سامانه سناد دانش آموزی
نوع مدارس آدرس جدید
پیش دبستانی p-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی schsnd.medu.ir
مدارس متوسطه اول M1-snd.medu.ir
مدرس متوسطه دوم M2-snd.medu.ir
مدارس بزرگسال T-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول پیش حرفه‌ای-استثنایی esm1p-snd.medu.ir
مدارس دوم متوسطه حرفه‌ای -استثنایی esm2p-snd.medu.ir
مدارس متوسطه اول استثنایی esm1-snd.medu.ir
مدارس متوسطه دوم استثنایی esm2-snd.medu.ir
مدارس پیش دبستانی استثنایی ps-snd.medu.ir
مدارس ابتدایی استثنایی es-snd.medu.ir
سامانه پشتیبانی support-snd.medu.ir

سامانه سناد ابتدایی

سامانه سناد ابتدایی دارای امکاناتی از جمله ثبت نام مدارس ابتدایی، کلاس ‌بندی دانش اموزان و ارزشیابی دانش آموزان می‌باشد، که در ادامه به صورت اجمالی به بررسی هر یک از ویژگی‌های سامانه پرداخته‌ایم:

✔️ ثبت نام مدارس ابتدایی
ثبت نام دانش آموزان در مدارس ابتدایی در سامانه سناد از طریق ثبت کد ملی دانش آموز انجام می‌شود، و در نهایت می‌توان اطلاعات دانش آموز را وارد کنید.

✔️ کلاس‌بندی دانش آموز
در کلاس‌بندی دانش آموزان باید ابتدا کلاس‌ را تعریف کرد، برای مدارس دولتی ابتدایی بعد از تعریف سهمیه استان و منطقه و تعریف حداقل و حداکثر کلاس برای یک مدرسه می‌توان کلاس‌را برای پایه مورد نظر تعریف کرد.

✔️ ارزشیابی دانش آموزان
جهت ارزشیابی دانش آموزان در مدارس ابتدایی، ابتدا مدیر مدرسه باید آموزگار را تعریف کند، برای این کار مدیر مدرسه پس از ورود به سامانه سناد و انتخاب گزینه کاربران مدرسه، آموزگاران را برای سامانه تعریف می‌کند و رمز ورود از طریق پیامک به معلمان ارسال می‌شود.

پس از اتمام تعریف تمام آموزگاران برای سامانه سناد توسط مدیر مدرسه، اکنون تمام معلمان می‌توانند از طریق پنل مدرسه در سامانه سناد، ارزشیابی‌های تحصیلی و تربیتی از دانش آموزان کلاس خود انجام دهند و در سامانه ثبت کنند. معلمان از طریق کد ملی، کد مدرسه و رمزی که برای آن‌ها پیامک شده است می‌توانند مجدد وارد سامانه سناد شوند.

سامانه سناد متوسطه

مدیران مدارس متوسطه پس از شروع سال تحصیلی جدید باید عملیات ثبت نام، تعریف کلاس و… را به ترتیب در سامانه سناد ثبت نمایند.

✔️ تعریف رشته پایه
برای مدارس متوسطه پس از تعریف رشته‌های تحصیلی باید به تعریف پایه‌های تحصیلی بپردازیم. بعد از اتمام تعاریف میتوان به ثبت نام دانش آموزا در سامانه سناد اقدام کرد.

✔️ ثبت نام دانش آموز جدید 
برای ثبت نام دانش آموزان جدید در سامانه سناد باید از طریق کد ملی دانش آموز اقدام کنید.

✔️ تعریف و ایجاد کلاس
دانش آموزان پس از ثبت نام و تعریف پایه‌بندی در سامانه سناد کلاس‌بندی می‌شوند، کلاس‌بندی مدارس دولتی طبق تعاریف انجام می‌شود. دقت کنید که مدارس دولتی محدودیتی برای ایجاد کلاس ندارند و در صورت نیاز می‌توان کلاس ایجاد کرد.

امکانات سامانه سناد

امکانات سامانه سناد اکثرا مختص دانش آموزان است اما امکانات دیگری برای آسان تر شدن کارهای مدیر مدرسه نیز در سامانه سناد ارائه می‌شود که شامل موارد زیر است:

?مدیریت نقل و انتقال دانش آموزان
?صدور گواهی اشتغال به تحصیل
?مدیریت اطلاعات دانش آموز
?ثبت و مشاهده دانش آموزان مردودی
?مدیریت کلاس‌ها
?گزارش وضعیت دانش آموز
?فروش و توزیع منابع آموزشی
?ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد
?ثبت و ذخیره سازی کارنامه دانش آموزان
?درخواست هدایت تحصیلی از سامانه سناد
?و…

امروزه با مجازی شدن مدارس، کلاس‌های دانش آموزان در برنامه شاد برگزار می‌شود، توجه کنید که دانش آموزان و معلمان برای ورود به برنامه شاد باید در سامانه سناد توسط مدیر مدرسه ثبت اطلاعات شده باشند.

? طبق آخرین اطلاعیه برای کادر آموزشی در کانال تلگرام سناد، در حال حاضر تعریف کلاس در سامانه سناد امکان پذیر نیست، و مدارسی که قبلا کلاس‌بندی انجام داده‌اند، برای جابجایی دانش آموزان عجله نکنند، زیرا ممکن است اسم دانش آموزان تکرار شده و مشکل ایجاد کند، در صورت حل این موضوع، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سامانه های مشابه، روی هر کدام کلیک کنید
سامانه پادا pada. medu. ir
سامانه سیدا sida medu ir
سامانه نظارت و ارزیابی عملکرد مدارس nezarat medu ir
سامانه همگام (نحوه ثبت نمرات در سامانه همگام) hamgam medu ir
سامانه کد و سوابق تحصیلی آموزش و پرورش dipcode.medu.ir
سامانه امین فارغ التحصیلی edu.medu.ir

سوالات متداول

آدرس اینترنتی سامانه سناد کدام است؟

سامانه سناد با آدرس اینترنتی snd.medu.ir در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

چه کسی دانش آموزان را در سامانه سناد ثبت نام کی‌کند؟

ورود اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد باید توسط مدیر مدارس انجام شود.

سامانه سناد دارای چه امکاناتی می‌باشد؟

سامانه سناد امکاناتی از جمله مدیریت کلاس‌ها، مدیریت اطلاعات دانش آموزان، گزارش وضعیت کلاس‌ها و... دارد، که در این مقاله بیان شده است.

میانگین امتیاز 5 / 5. جمع امتیاز 1

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

    1. سلام اگر مدرسه ای تازه تاسیس شده باشد، مدیر مدرسه باید به کارشناس مربوطه در آموزش و پرورش منطقه خود مراجعه کند و رمز عبور سامانه سناد را دریافت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا