تیزهوشان نهم به دهم

راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

داوطلبان برای ورود به مدارس تیزهوشان نهم به دهم باید در آزمون استعدادهای درخشان ثبت نام نمایند، از راه‌های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم، می‌توان به مطالعه عمیق مطالب دروس ریاضی، علوم، فارسی و معارف اشاره کرد. در ادامه مقاله راه‌هایی برای مطالعه صحیح این دروس ارائه شده است.

راه‌های قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان نهم به دهم

آزمون تیزهوشان هر سال در انتهای دو پایه‌ی تحصیلی ششم و نهم به صورت هماهنگ در کل کشور برگزار می‌شود. دانش‌آموزان پایه‌ی ششم و نهم که قصد شرکت در آزمون تیزهوشان را دارند باید اقدامات لازم را برای حضور در جلسه‌ی آزمون انجام دهند، تا روز برگزاری آزمون با مشکلی روبه رو نشوند. از جمله‌ی این اقدامات فراهم کردن وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان است.

برای اطلاع از شرایط و نحوه‌ی ثبت نام در آزمون تیزهوشان در هر دو مقطع ششم و نهم می‌توانید به مقالات «ثبت نام تیزهوشان ششم به هفتم» و «ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم» رجوع کنید. همچنین آشنایی با «بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم» و «منابع آزمون تیزهوشان ششم به هفتم» برای کسب موفقیت ضروری است.

زمان ثبت‌نام و برگزاری آزمون تیزهوشان

بر اساس دستورالعمل آزمون‌‌های ورودی دبیرستان‌های دوره‌ی اول و دوم استعدادهای درخشان برای سال تحصیلی 03-1402، ثبت‌نام داوطلبان آزمون ورودی پایه هفتم و آزمون ورودی تکمیل ظرفیت پایه دهم از روز سه‌شنبه 1402/01/15 تا روز جمعه 1402/01/25 از طریق سامانه‌ی ثبت‌نام به نشانی my.medu.ir انجام می‌شود. 

آزمون ورودی پایه هفتم، رأس ساعت 9 صبح روز پنج‌شنبه مورخ 1402/04/01 و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم رأس ساعت 9 صبح روز جمعه مورخ 1402/04/02 برگزار می‌شود.

روش‌ های افزایش یادگیری

روش‌هایی برای بهبود یادگیری و در نهایت موفقیت تحصیلی و قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم هستند، که در ادامه هر یک را به صورت اجمالی شرح داده‌ایم.

✔️ در هنگام مطالعه، مفاهیم درسی مهم را با ماژیک و خودکارهای رنگی علامت گذاری کنید.

✔️ سعی کنید پیش مطالعه داشته باشید، یعنی یک درس از معلم جلو باشید تا نسبت به درس جدید پیش زمینه داشته باشید.

✔️ درسی که یاد گرفته‌اید، همان روز در منزل مطالعه کنید و برای درک بهتر مطالب به خود یا دیگران توضیح دهید.

✔️ در حین مطالعه، برای یادگیری بهتر مطالب خلاصه نویسی و نکته برداری کنید.

✔️ هنگام درس خواندن برای خود استراحت 10 تا 15 دقیقه‌ای در نظر بگیرید تا بازدهی مطالعه را افزایش دهید.

برای اطلاع از منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم کلیک کنید. برای آشنایی با سوالات سال‌های گذشته‌ی آزمون تیزهوشان نیز این مقاله «سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم» را مطالعه کنید.

والدین به دلایل مختلف می‌خواهند که ضریب هوشی فرزندشان آزموده شود. برخی به دنبال پذیرش در مدارس تیزهوشان هستند و کسب نمره‌ی مناسب در آزمون هوش برای ورود به این مدارس یک پیش نیاز است. توصیه می شود والدین گرامی حتما مقاله، چگونه فرزندم را برای آزمون تیزهوشان آماده کنم؟ را مطالعه کنند.

لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

نحوه قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم

قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم به نحوه مطالعه دانش آموزان بستگی دارد، قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم یکی از مهمترین مراحل زندگی برای دانش آموزان و والدین آن‌ها می‌باشد. دانش آموزان با در اختیار داشتن منابع درسی و برنامه ریزی صحیح می‌توانند در ازمون ورودی تیزهوشان نهم به دهم پذیرفته شوند.

پیشنهاد می‌شود، برای برنامه‌ریزی و مطالعه‌ی دقیق‌تر دروس، حتما تراز قبولی مدارس تیزهوشان نهم به دهم را به دقت بررسی کنید.

در مطالعه همیشه اولویت با کتاب‌های درسی مهم می‌باشد، معمولا دروس ریاضی و علوم از ضریب بالاتری برخوردار هستند، بنابراین درس خواندن را با این دروس آغاز می‌کنیم. منبع اصلی برای قبولی در آزمون استعدادهای درخشان، کتاب درسی دانش آموز است که باید خط به خط کتاب مطالعه شود. در ادامه نحوه مطالعه دروس توضیح داده شده است.

در صورتی که از مقاله راه‌ های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم سوالی دارید، می‌توانید در کامنت این مقاله بپرسید تا کارشناسان ما در کمتر از 24 ساعت پاسخ دهند.

روش مطالعه ریاضی و علوم تیزهوشان

با مطالعه ریاضی و علوم تیزهوشان برای آزمون استعدادهای درخشان نهم به دهم می‌توانید نتیجه آزمون را تغییر دهید، سعی کنید در آزمون‌های آزمایشی نمره تراز خود را به بالای 7000 برسانید. برای کسب امتیاز خوب در درس ریاضی، باید سرعت حل مسئله  خود را افزایش دهید، این کار تنها با تمرین امکان پذیر است.
درس علوم تجربی ترکیبی از مباحث تئوری و مطالب عملی می‌باشد، به همین خاطر دانش آموز باید به صورت عمقی، مفاهیم علوم تجربی را درک کند، هنگام مطالعه می‌توانید نکات مهم را یادداشت کنید یا با ماژیک رنگی خط بکشید تا برای مرور از آن‎‌ها استفاده کنید.

داوطلبان توجه داشته باشند، تست زنی در دروس ریاضی و علوم باید گام به گام مطالعه انجام شود.

روش مطالعه فارسی و معارف تیزهوشان

مطالعه فارسی و معارف را فراموش نکنید، ممکن است برخی از دانش آموزان مقطع نهم با روش پاسخ دادن به سوالات تستی آشنا نباشند، به همین دلیل برای افزایش سرعت تست زنی می‌توانید از کتاب‌های تستی موجود برای پایه نهم استفاده کنید تا نسبت به رقیبان خود پیشرفت بیشتری داشته باشید.

نتیجه گیری

قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم بستگی به میزان مطالعه داوطلب دارد، مطالعه باید جامع و کامل از منابع اصلی انجام شود، برنامه ریزی برای مطالعه از نکات موثر در قبولی تیزهوشان می‌باشد. علاوه بر مطالعه مفاهیم درسی سعی کنید تست زنی، خلاصه نویسی و نکته برداری را فراموش نکنید، زیرا در قبولی آزمون تیزهوشان بسیار موثر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم، روی هر کدام کلیک کنید.
ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم تمدید مهلت ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم راه های قبولی در تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس سمپاد نهم به دهم بهترین منابع آزمون تیزهوشان نهم به دهم
آزمون مدارس استعدادهای درخشان نهم به دهم سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم
تیزهوشان نهم به دهم وسایل لازم برای شرکت در آزمون تیزهوشان
سایت تیزهوشان نهم به دهم کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان نهم به دهم
دانلود دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم زمان اعلام نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ورود به مدارس تیزهوشان پایه دهم سهمیه های آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم
شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شرایط نقل و انتقال پذیرفته شدگان مدارس تیزهوشان نهم به دهم
مدارک ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم شهریه مدارس تیزهوشان تیزهوشان دهم
نمونه برگ ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس پسرانه تیزهوشان نهم به دهم تهران
پرداخت هزینه ثبت نام تیزهوشان نهم به دهم لیست مدارس تیزهوشان دخترانه نهم به دهم تهران
ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون تیزهوشان نهم به دهم

سوالات متداول

آزمون تیزهوشان نهم به دهم از چه پایه‌هایی مطرح می‌شود؟

سوالات آزمون تیزهوشان نهم به دهم از پایه تحصیلی هشتم و نهم مطرح می‌شود.

بهترین منبع برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم کدام است؟

منبع اصلی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم کتاب‌های درسی می‌باشد که باید خط به خط و با دقت مطالعه شود.

چگونه می‌توان از دروس ریاضی و علوم در آزمون تیزهوشان نهم به دهم امتیاز قبولی کسب کرد؟

مطالعه ریاضی و علوم تجربی برای آزمون تیزهوشان باید به صورت دقیق انجام شود و به همراه مطالعه علاوه بر خلاصه نویسی، تست زنی هم فراموش نکنید، برای اطلاعات بیشتر در این مورد به مقاله رجوع کنید.

میانگین امتیاز 3.2 / 5. جمع امتیاز 5

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. سلام وقت بخیر با عرض خسته نباشید خدمت شما
    چه مشاوره هایی خوب هستن که برامون برنامه بریزن ؟

    1. سلام دوست عزیز، شما می‌توانید به موسسات آموزشی معتبر شهر خودتون مراجعه کنید یا از مشاور و معاون آموزشی مدرسه‌ی خودتون بخواهید فرد مناسبی را به شما معرفی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا