انتخاب رشته نهم به دهم

فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم (+راهنمای تکمیل فرم اولویت همگام)

دانش‌آموزان پایه نهم در انتهای سال تحصیلی برای ورود به پایه‌ی دهم و انتخاب رشته باید فرایند هدایت تحصیلی را طی کنند. این فرایند در سال‌های قبل از طریق سایت همگام انجام می‌شد اما به تازگی آموزش و پرورش سایت جدیدی برای تکمیل فرم هدایت تحصیلی معرفی کرده ‌است و سامانه‌ی هدایت تحصیلی جدید با نام پادا به نشانی pada.medu.ir در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

فرم هدایت تحصیلی با توجه به علایق، توانایی‌ها، وضعیت تحصیلی و … دانش آموز را راهنمایی می‌کند تا مناسب‌ترین رشته برای ادامه تحصیل را انتخاب کند. در ادامه نحوه‌ی تکمیل فرم اولویت‌بندی هدایت تحصیلی در سایت پادا را توضیح خواهیم داد.

راهنمای تکمیل فرم اولویت بندی
راهنمای تکمیل فرم اولویت بندی

تکمیل فرم اولویت بندی در همگام

هدایت تحصیلی برای عبور از پایه نهم به پایه دهم انجام می‌شود که شامل 7 فرم است که هر فرم هدایت تحصیلی باید توسط افراد مشخصی پر شود، برای مثال دانش آموز، والدین، معلمان، مشاور مدرسه فرم جداگانه‌ای دارند، تکمیل این فرم‌ها توسط این اشخاص به دانش آموز کمک می‌کند تا با توجه به مهارت‌ها و علایق خود بهترین انتخاب رشته را انجام دهد.

تکمیل فرم هدایت تحصیلی نهم همگام به صورت مجازی انجام می‌شود و دانش‌آموز با وارد کردن کد ملی و رمز عبور می‌تواند فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم را تکمیل کند.

تکمیل فرم اولویت(هدایت تحصیلی) از تاریخ 26 بهمن در سایت همگام به نشانی hamgam.medu.ir برای دانش‌آموزان پایه نهم فعال شده است.

راهنمای تکمیل فرم اولویت بندی تحصیلی در پادا

با توجه به اینکه هدایت تحصیلی پایه نهم از طریق سایت پادا انجام می‌گیرد، مدیران مدارس ابتدا باید دانش‌آموزان را در سامانه‌ی سیدا ثبت‌نام کنند و نام کاربری و رمز عبور هر یک از دانش‌آموزان را در اختیار آن‌ها قرار دهند. در ادامه‌ی مقاله درباره‌ی فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم در سایت پادا توضیحاتی ارائه داده‌ایم.

برای کسب آگاهی بیشتر درباره‌ی فرم هدایت تحصیلی می‌توانید به مقاله‌ی راهنمای تکمیل فرم هدایت تحصیلی مراجعه کنید.

راهنمای تکمیل هدایت تحصیلی(مرحله1)

مرحله 1) برای تکمیل فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم ابتدا در مرورگر خود آدرس اینترنتی سامانه‌ی پادا به نشانی pada.medu.ir را وارد می‌کنیم.

راهنمای تکمیل هدایت تحصیلی (مرحله1)

مرحله 2) پس از ورود به سامانه، در پنجره‌ی بار شده مشاهده کارنامه را انتخاب می‌کنیم.

تکمیل فرم هدایت تحصیلی(مرحله2)
تکمیل فرم هدایت تحصیلی(مرحله2)

مرحله 3) در پایان اطلاعات خواسته شده‌ی سامانه را با دقت و به درستی وارد می‌کنیم و گزینه‌ی ورود کاربران را انتخاب می‌کنیم.

تکمیل فرم هدایت تحصیلی(مرحله3)
تکمیل فرم هدایت تحصیلی(مرحله3)
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس
لینک دانلود اپلیکیشن رایگان هم‌درس

فرم اولویت بندی

فرم شماره 7 (فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم) یا همان اولویت ثبت‌نام، به این منظور طراحی شده است که دانش‌آموز براساس رشته‌ی انتخابی و تکمیل ظرفیت اولیه و نهایی رشته، اولویت رشته‌ی انتخابی خود را از الف تا د بداند. در ادامه هر یک از اولویت‌های هدایت تحصیلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

سامانه مدیرت آموزش تراز به عنوان یک نرم افزار مدیریت آموزش، خدمات آموزشی مدارس را سریع‌تر می‌کند.
تراز امکانات فراوانی برای کاربران خود فراهم کرده است، یکی از این امکانات متمایز تراز در مقابل سامانه‌های موجود، بانک سوالات سطح‌بندی‌شده است، به طوری که اگر دانش‌آموز به سوالی اشتباه پاسخ دهد، سامانه با مطرح کردن سوالات متنوع در آن مبحث به صورت خودکار از دانش‌آموز رفع اشکال می‌کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم، روی لینک زیر کلیک کنید:

دانلود نمونه فرم شماره 7 فرم اولویت بندی هدایت تحصیلی

برای مشاهده‌ی نمونه‌ فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم می‌توانید مقاله‌ی دانلود فرم های هدایت تحصیلی نهم را مطالعه کنید.

اولویت الف

اولویت‌ها بر اساس شرایط دانش‌آموزان و ظرفیت پذیرش رشته‌ی مورد نظر تعیین می‌شوند. به طور کلی اولویت الف در یک رشته برای دانش‌آموزانی است که شرایط قابل قبول اعلام شده از طرف آموزش و پرورش برای انتخاب رشته‌ی مورد نظر خود را داشته باشند.

اولویت ب

وقتی رشته‌ی مورد نظر یک دانش‌آموز در اولویت ب قرار دارد، یعنی دانش‌آموز شرایط لازم برای انتخاب رشته‌‌ی مورد نظر خود را به طور کامل ندارد و در تکمیل ظرفیت این رشته می‌تواند در آن ثبت‌نام کنند. اما دقت کنید که ثبت‌نام این گروه قبل از گروه‌هایی با اولویت الف، امکان‌پذیر نیست.

اولویت ج و د

دانش‌آموزان پس از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزانی که رشته‌ی مورد نظرشان در اولویت‌های الف و ب قرار گرفته است، در صورت وجود ظرفیت ثبت‌نام، می‌توانند در رشته‌های اولویت ج و د ادامه تحصیل بدهند.

در سایت همگام پس از ورود به سامانه و انتخاب گزینه‌ی هدایت تحصیلی و سپس تکمیل فرم اولویت بندی انتخاب رشته نهم، شروع به انتخاب رشته بر اساس اولویت مورد نظر می‌کنیم، پس از چیدن تمام رشته‌ها، روی گزینه ذخیره چیدمان کلیک می‌کنیم.

جهت آشنایی با شرایط لازم برای انتخاب هر رشته، روی آن کلیک کنید:

شرایط لازم برای انتخاب رشته ریاضی فیزیک

شرایط لازم برای انتخاب رشته انسانی

شرایط لازم برای انتخاب رشته تجربی

شرایط لازم برای انتخاب رشته فنی و حرفه ای

شرایط لازم برای انتخاب رشته کار و دانش

شرایط لازم برای انتخاب رشته علوم و معارف اسلامی

سوالات متداول

آدرس سایت پادا چیست و در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند؟

سایت پادا به نشانی pada.medu.ir برای هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نهم در روند انتخاب رشته برای ادامه‌ی تحصیل در پایه‌ی دهم فعال است.

هدایت تحصیلی پایه‌ی نهم در چه سایتی انجام می‌شود؟

طبق اطلاعیه‌ی آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه‌ی نهم در سایت پادا انجام می‌شود.

هدایت تحصیلی دارای چند فرم است؟

طبق مطالب بیان شده در مقاله، تعداد فرم‌های هدایت تحصیلی در سایت پادا 7 فرم است که توسط دانش‌آموز، اولیا، معلم و مشاور پر می‌شوند.

میانگین امتیاز 4 / 5. جمع امتیاز 6

هنوز امتیازی ثبت نشده

نوشته های مشابه

14 دیدگاه

  1. سلام، در انتخاب رشته نمرات نوبت اول هم محاسبه میشه یا فقط نوبت دوم هفتم هشتم نهم محاسبه میشه لطفاً جواب بدید

    1. سلام . برای انتخاب رشته پایه نهم میانگین نمرات پایه هفتم ، هشتم و نهم دروس مرتبط با رشته انتخابی در نظر گرفته میشه ، نمرات نوبت اول در نمرات نهایی تاثیر گذارن .

    1. سلام، وقت بخیر. در حال حاضر زمان دقیق شروع آزمون‌های رغبت و توانایی هدایت تحصیلی پایه نهم اعلام نشده است.

  2. سلام، ببخشید یه سوال داشتم.
    من الان بین دوتا رشته کامپیوتر و علوم تربیتی نمیدونم کدومو انتخاب کنم. میشه بگید کدومش فرصت‌های شغلی بیشتری داره؟

    1. سلامف دوست عزیز انتخاب رشته پایه نهم باید با توجه به علایق و استعداد دانش آموز انجام شود، دقت کنید که امتیازات فرم هدایت تحصیلی در انتخاب رشته دانش آموز موثر است.

    1. سلام دوست عزیز. این شرایط برای دانش آموزان پایه نهمی است که واجد شرایط انتخاب رشته هستند، اما دقت کنید که ثبت‌نام این گروه قبل از گروه‌های با اولویت بالا امکان پذیر نمی‌باشد.

  3. ببخشید من میخواستم بدونم که تو سایت همگام بخش هدایت تحصیلی الویت اون رو مدیریت مدرسه انجام میده و دانش آموز هم میتونه انجام بده

    1. سلام دوست عزیز، اولویت‌های انتخاب رشته با توجه به شرایط دانش‌آموز از طرف مدرسه به شما اعلام می‌شود و در نهایت انتخاب رشته با شماست و اگر شرایط لازم را داشته باشید و ظرفیت انتخاب آن رشته در منطقه خالی باشد، ثبت نام خواهید کرد.

  4. سلام . من اولویت بندی نکردم ، چند روز بعد دیدم خودش برای خودش اولیت بندی کرده. کی می تونم دوبار اولویت بندی کنم

    1. سلام دوست عزیز، روند هدایت تحصیلی مراحل مختلفی دارد. مجموع امتیاز فرم‌های هدایت تحصیلی به عدد 100 می‌رسد. از این صد امتیاز، 35 امتیاز بر اساس سوابق و عملکرد دانش‌آموز در سال‌های تحصیلی هفتم تا نهم تعیین می‌شود و دروس تخصصی بالاترین ضریب را دارند. 65 امتیاز باقی‌مانده هم مربوط به آزمون رغبت و توانایی، نظر مشاور مدرسه، معلم‌ها، والدین و خود دانش‌آموز است. اعلام نتایج تحت عنوان فرم شماره 7 ارائه می‌شود. این فرم در واقع آخرین مرحله‌ی ارزیابی در فرایند هدایت تحصیلی است. اما درنهایت این فرم نتایج نهایی توصیه‌ای است و نه دستوری. یعنی اگر شما نمره‌های لازم برای انتخاب رشته‌ی مورد نظرتان را آورده باشید، مشکلی پیدا نمی‌کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا